כזה אף פעם לא ראיתם: האלוף גיבור המלחמה בסליחות בישיבה חרדית

פחות מ-24 שעות לפני שנכנס לתפקיד ראש אכ"א, ולמשימת גיוס החרדים, תועד דדו בר כליפא באמירת סליחות בישיבת "אור החיים" בירושלים, ופייט מול המיקרופון והמצלמה • "אני מוכן לפעול ולעשות, מוכן לטעות ללמוד ולשפר, ויחד אתכם לנסות ולהביא משהו אחר", הצהיר בטקס כניסתו לתפקיד

האלוף בר כליפא בישיבה. צילום: ישראל כהן

אישי ציבור, פוליטיקאים ומפקדים בצבא נוהגים לפקוד לא מעט ישיבות ורבנים, בדגש על התקופה האחרונה לאור ניסיונות הצבא לגייס חרדים לצה"ל. אך תיעוד יוצא דופן במיוחד שפורסם ברשת חושף פן שכמוהו לא ראינו – אלוף נכנס, גיבור מלחמה, שנעמד מול המיקרופון בישיבה חרדית – ומפייט.

שעות לפני שנכנס לתפקידו החדש: האלוף גיבור המלחמה בסליחות בישיבה חרדית | ישראל כהן

העיתונאי החרדי ישראל כהן פרסם תיעוד של ראש אכ"א הנכנס, אלוף דדו בר כליפא, כשהוא מתפלל במהלך סליחות עם אלפי בני אדם, בישיבת "אור החיים". מדובר בישיבה חרדית-מזרחית, לחוזרים בתשובה, בשכונת הבוכרים בירושלים, בראשות הרב ראובן אלבז, חבר מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס.

האירוע התרחש לפני יומיים, פחות מ-24 שעות לפני שבר כליפא קיבל את דרגות האלוף. בר כליפא, בן למשפחה דתית, הפך לאחד מגיבורי המלחמה, כשהוביל את אוגדה 36 בלחימה ברצועת עזה. כעת, הוא נכנס לנעליו של מפקד כוח האדם של צה"ל, כשאחת המשימות הדרמטיות ביותר שניצבות לפניו היא סוגיית גיוס החרדים.

בטקס שהתקיים שעות לאחר אמירת הסליחות, נכנס בר כליפא לתפקידו. "הנני עומד לפניכם היום ביראה בחיל ורעדה, בטקס קבלת דרגה, ועמה משימה נעלה, בניית הצבא לאתגרי חצי המאה הבאה, הגברת אמון הציבור בצה"ל וחיזוק בניין רוחה של האומה", הצהיר בר כליפא.

"לפנינו אתגרים גדולים, זוהי שעתה הגדולה של אומה חפצת חיים הנאבקת על חירותה. אנו בנים לאומה שמשחר ההיסטוריה תמיד ידעה, להפוך את זכרם של אירועים קשים לנכסים, ליצירה ולמופע משמעותי של תקווה. יש בי יראה גדולה והתרגשות רבה מהמעמד, אני מוכן לפעול ולעשות, מוכן לטעות ללמוד ולשפר, ויחד אתכם לנסות ולהביא משהו אחר. יש לנו עם חזק ומדינה יקרה, יחד נעשה ויחד בע"ה נצליח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר