השר ארבל סירב לסייע לחסידי ברסלב שנתקעו ברומניה - דרעי התערב

שר הדתות מלכיאלי פנה, בהנחיית יו"ר ש"ס, למקבילו הרומני שיתערב באופן בהול בנעשה בשדה התעופה ברומניה • גם יו"ר דגל התורה גפני יזם פנייה לטובת החסידים

מנסים לקדם פתרון. חסידי ברסלב בראש השנה באומן (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: אי.פי

אלפי חסידי ברסלב, שנסעו להעביר את ראש השנה באומן, לא מצליחים לחזור לארץ והם תקועים בגבולות רומניה. אתמול (שני), פנה אחד מהחסידים בבקשת עזרה לשר הפנים משה ארבל שסירב לסייע. ארבל טען שהאחריות היא על מי שנסע למרות שידע שיש אזהרת מסע.

שר הפנים משה ארבל, צילום: ניב מוסמן עבור לע"מ

אך דווקא יו"ר סיעתו, אריה דרעי הורה היום לשרים מיכאל מלכיאלי ואוריאל בוסו להתערב ולטפל במשבר הטיסות מאומן ולעבוד מול כל הגורמים בישראל ורומניה בכדי להבטיח את חזרתם של אלפי המתפללים לארץ.

משבר הנוסעים באומן: תיעוד המהומות בגבול רומניה // צילום: שמעון ברוך, השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

שר הדתות מלכיאלי פנה למקבילו הרומני שיתערב באופן בהול בנעשה בשדה התעופה ברומניה. השר מלכיאלי כתב כי: "המצב שם הוא פיקוח נפש, חייב את ההתערבות שלך בפיתרון מיידי".

שר הדתות מלכיאלי (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

מי שעוד הוציא הודעה בעניין הוא יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני ששוחח לפני זמן קצר עם שר החוץ ומנכ"ל משרדו על משבר הטיסות מאומן. ח"כ גפני מסר: "מדינת ישראל כמדינת היהודים מחויבת לסייע ליהודים שנמצאים במצוקה בכל מקום בעולם".

השניים פירטו על הקשיים בטרמינל הקטן יחסית ברומניה ואמרו כי הם עושים הכל על מנת לפתור את המשבר במהרה. הם סיכמו לשוחח שוב בערב על מנת לעקוב אחר התקדמות הנושא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר