ברמת השרון מצטרפים לעיריית תל אביב: "לא נאפשר תפילות בהפרדה במרחב הציבורי"

עיריית רמת השרון הודיעה כי לא תאפשר תפילות בהפרדה: ""לא תהיה הפרדה מגדרית במרחב הציבורי" • בארגון חותם תקפו: "עירייה המבקשת להגביל את רצונם של אלפי שומרי מסורת - זה מעשה נבלה"

מתפללים בכיכר דיזינגוף תל אביב (ארכיון) . צילום: ארגון ראש יהודי

עיריית רמת השרון הודיעה היום (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלה כי לא תאפשר תפילות במרחב הציבורי בהפרדה בחגי תשרי ובכל ימות השנה. בארגון חותם תקפו את ההחלטה: "עירייה המבקשת להגביל את רצונם של אלפי שומרי מסורת לקחת חלק בתפילות הימים הנוראים ודחיקתם לתחומי בתי הכנסת עושה מעשה נבלה".

הפוסט של עיריית רמת השרון, צילום: מתוך פייסבוק

עיריית רמת השרון הודיעה בעמוד הפייסבוק שלה כי לא תאפשר תפילות במרחב הציבורי בהפרדה בחגי תשרי ובכל ימות השנה. זאת ימים ספורים לאחר החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב אשר דחה את עתירתם של תושבי העיר לאשר קיום תפילות בהפרדה במרחב הציבורי.

בהודעת עיריית רמת השרון נכתב: "לא תהיה הפרדה מגדרית במרחב הציבורי ברמת השרון. עיריית רמת השרון מודיעה כי לא תתאפשר תפילה לא שוויונית ובהפרדה מגדרית במרחב הציבורי, בחגים ובכלל. תפילות יערכו רק בבתי הכנסת ובמקומות שהוקצו לכך. העירייה תסייע ככל הניתן לבתי הכנסת ולמקומות התפילה המוסדרים על מנת לאפשר תפילה לכל תושבת ותושב לפי דרכו. אנו קוראים לציבור לכבד את ההחלטה ולא לקיים תפילה בהפרדה במרחב הציבורי".

אירוע התפילה בהפרדה בתל אביב. מתפללים, מפגינים ושוטרים (ארכיון), צילום: ללא

בארגון חותם תקפו את החלטת עיריית רמת השרון. הרב אביעד גדות, מנכ"ל הארגון מסר: "עיריית רמת השרון מצטרפת לקבוצת מיעוט הרודפת כל סממן יהודי במרחב הציבורי. עירייה המבקשת להגביל את רצונם של אלפי שומרי מסורת לקחת חלק בתפילות הימים הנוראים ודחיקתם לתחומי בתי הכנסת עושה מעשה נבלה. עם ישראל אוהב את המסורת וימשיך לדבוק בה למרות רעשי הרקע של חבורת הפרוגרסיביים הקיצוניים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר