בניין הרבנות הראשית (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

תמיכה מפתיעה משני צדי המתרס: בצהר ובדגל התורה תומכים ברב קלמן בר בבחירות לרבנות

ל"ישראל היום" נודע כי הרב בר, שזכה לתמיכת מפלגת דגל התורה, צפוי לקבל קולות גם מרבנים שמזוהים עם ארגון רבני צהר • מדובר בהתלכדות אינטרסים ולא בדיל שנרקם בין הצדדים • הרב סתיו: "אנחנו חלק מהציונות הדתית – ונצביע למועמד ציוני דתי"

[object Object]

אחדות מפתיעה נרשמת דווקא בקרב אחד מהמועמדים הלא מוכרים בבחירות לרבנות הראשית, כשגם גפני וגם רבנים בצהר תומכים ברב קלמן בר לכהונת הרב הראשי האשכנזי, כך נודע ל"ישראל היום".

הרב קלמן בר, צילום: ללא קרדיט

בסוף השבוע הודיעו בדגל התורה כי הם מתכוונים לתמוך ברב קלמן בר לתפקיד, זאת בניגוד לברית של הציונות הדתית וש"ס שבמסגרתה יצביעו לרב מיכה הלוי.

הרב מיכה הלוי, צילום: קוקו

במפתיע, מי שעוד תומך ברב בר הינם חלק מרבני צהר, שעושים זאת ככל הנראה מחשש שהרב מאיר כהנא לא ינצח בבחירות, ומעוניינים ברב בעל זיקה למגזר הדתי לאומי.

הרב מאיר כהנא, צילום: ללא

בימים האחרונים נפוצו שמועות על דיל מסויים שנרקם בין צהר לבין דגל התורה, אך מבדיקת "ישראל היום" עולה כי ככל הנראה אין ברית כזו, אלא התלכדות מפתיעה של אינטרסים שהובילה אנשים משני צדי המתרס לתמוך במועמד.

הרב דוד סתיו, צילום: יהונתן שאול

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר מסר כי "אין דיל כזה. צהר אינה מעורבת בבחירות, יש חמישה או שישה רבנים מתוך הגוף הבוחר שמזוהים עם צהר, ואני מעריך שרובם יצביעו לרב מאיר כהנא. לא אגיד למי אני אצביע, אבל אנחנו חלק מהציונות הדתית ונצביע למועמד ציוני דתי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו