דרעי וסמוטריץ'. צילום: ..

גורמים בש"ס נגד סמוטריץ': "הרב מיכה הלוי? זה לא יעבוד. הם הולכים עם הראש בקיר"

רשמית ש"ס אומרים כי "נביא לרב מיכה הלוי את הניצחון" אך בהקלטות שהגיעו לידי "ישראל היום" נרשמת פסימיות • הרב סומך על הדיל שיוביל אותו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, אך לא ברור שזה יספיק • על הקווים מתחממים הרב איגרא, הרב בר והרב כהנא, שמקווים לגרוף את הקופה

[object Object]

שר האוצר סמוטריץ' התיייחס אמש (חמישי) לבחירות לרבנות הראשית והכריז כי הוא תומך ברב מיכה הלוי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי: "הוא היחיד שיש לו סיכוי". בציונות הדתית בונים על הדיל עם ש"ס, אבל גורם בכיר בש"ס אומר בשיחות סגורות ל"ישראל היום": "אנחנו לא מנצחים עם הרב מיכה, הוא לא עובד".

הרב מיכה לוי (ארכיון), צילום: קוקו

"הם הולכים ראש בקיר", ממשיך הגורם: "הוא לא עובד אפילו, אני לא יודע על מה הם סומכים, הם אומרים אם ש"ס איתנו אנחנו מנצחים ואני אומר לך, אני ש"ס, אנחנו לא מנצחים אם אנחנו איתם. אין את הרב עובדיה עכשיו".

בש"ס רשמית, יש לציין תומכים פומבית ברב מיכה הלוי כחלק מדיל. גורם בכיר הבהיר כי "הדיל קיים, הרב מיכה הלוי ינצח בזכותנו".

עוד אמר אותו גורם: "דיבר איתי רב בגוף הבוחר, שאלתי אותו מה האווירה, אמר לי "הרב איגרא, הרב בר" אמרתי לו מה עם הרב מיכה? אמר לי "אני לא מכיר אותו". הוא לא עובד אפילו. שאלתי אותו מה האווירה אצל הרבנים על הרב מיכה, אמר לי "מי זה הרב מיכה? אני לא מכיר".

סמוטריץ' במפגן התמיכה בדרעי, צילום: מעיין ברבי/ TPS

נכון לעכשיו, 48 שעות לפני פתיחת הקלפיות, נראה כי הבחירות הללו צמודות ואי אפשר להעריך מי ינצח. כל אחד מהמועמדים הדתיים לאומיים - הרב קלמן בר, הרב אליעזר איגרא, הרב מאיר כהנא והרב מיכה הלוי - סוברים שיש להם סיכוי לנצח, אך הפערים קטנים. 

בש"ס רשמית, יש לציין תומכים פומבית ברב מיכה הלוי כחלק מדיל. גורם בכיר הבהיר כי "הדיל קיים, הרב מיכה הלוי ינצח בזכותנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו