יגל יעקב בן ה-13, שחזר מהשבי: "אני רוצה להתחיל ללכת עם כיפה ועם ציצית"

בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות, שיתף יגל על ההתקרבות שלו לדת מאז ששב משבי חמאס בעזה • "כל מה שהחזיק אותי הייתה האמונה שאני לא לבד, שיש איתי את האחד הזה, שאומנם לא הצליח לשמור עליי מפני זה שנחטפתי, אבל בהחלט שמר עליי כל שעותיי בשבי", כתב

יגל יעקב בשבי ואחרי השחרור. צילום: Insagram/@yagil_yaakov

לאחר שנחטף לרצועת עזה בשמחת תורה ושוחרר כעבור כמעט כחודשיים במסגרת עסקת החטופים, שיתף אתמול (ראשון) יגל יעקב בן ה-13, בפוסט ברשתות החברתיות, על ההתקרבות שלו לדת, מאז ששב משבי חמאס בעזה.

״יש לי צמרמורת״: השיחה המרגשת של אור ויגיל עם בני משפחתם לאחר השחרור מהשבי (ארכיון) // יוסי לאון

"כששואלים אותי לרוב, מה החיבור האמיתי שלי עם הקב״ה, אני עונה שבשבי כל מה שהחזיק אותי הייתה האמונה שאני לא לבד, שיש איתי אותו, את האחד הזה, שאומנם לא הצליח לשמור עליי מפני זה שנחטפתי, אבל בהחלט שמר עליי כל שעותיי בשבי", פותח יגל את הפוסט.

הנער הצעיר, שנחטף יחד עם אחיו אור בן ה-16, ששוחרר יחד עמו, ושאביו יאיר נרצח בשבי, המשיך ושיתף: "ועל זה נאמר השגחה אלוהית, השגחה אלוהית שאני באמת חושב שתמיד הרגשתי לפני. תמיד הרגשתי אותו איתי, שומר עליי מכל צרה ומכשול. כשחזרתי ישר אמרתי לכולם שאני רוצה להתחיל ללכת עם כיפה ועם ציצית, וכולם צחקו לי בפרצוף. אמרו לי מה אתה משוגע? מה קשור עכשיו כיפה וציצית?".

"אמרתי להם שכל השהייה שלי בשבי חשבתי על זה. הגיעה התקופה של הסליחות ואני מרגיש
שיש לי הרבה על מה לבקש סליחה, וגם מרגיש חיבור מספיק גדול גם בשביל ללכת לשם להכיר תודה, להגיד תודה על ששמרת עליי מהאויבים שלי, שלנו".

יגל יעקב ששוחר מהשבי (ארכיון), צילום: ללא קרדיט

"אבא תודה על הזכות להיות כאן. בחרת לי הדרך הנכונה ולא תצטער על כך. אני אוהב אותך טאטא ובטוח שאתה מנסה לשמור גם על החטופים שעדיין שם", חתם יגל את הפוסט.

כאמור, בחודש פברואר קיבוץ ניר עוז הודיע על הירצחו של יאיר (יאיא) יעקב, אביהם של אור ויגיל. אור בנו כתב: "אבא אין לי מילים אחרות לתאר את זה ככה אבל תשמור עליי מגן עדן. אוהב אותך, לא אשכח אותך לעולם, תמיד תהיה בלב שלי". 

יאיר יעקב שנרצח וגופתו מוחזקת בעזה, צילום: קיבוץ ניר עוז

בחודש שעבר, חשף יגל תגובות קשות שהוא מקבל ברשתות החברתיות. בסרטון שפרסם לאחר תשעה באב, הוא שיתף את עוקביו בתגובות המזעזעות: "אנשים כותבים לי בתגובות 'למה חזרת? הלוואי שהיית נרצח שם בעזה עם כל הילדים האחרים".

יעקב, שהפך לכוכב רשת עם למעלה מ-50 אלף עוקבים באינסטגרם מאז שחרורו, הביע תסכול עמוק מהפער בין ערכי תשעה באב לבין ההתנהגות של חלק מהציבור. "כל הקטע של תשעה באב. אנשים לא מבינים את המשמעות," אמר בסרטון. "אז מה הפואנטה שצמתם בתשעה באב? כל הקטע זה שנאת חינם. חורבן בית המקדש קרה בגלל שנאת חינם. השבעה באוקטובר קרה בגלל שנאת חינם. אני באמת לא מבין איך אנשים צמים וביום אחרי זה כותבים לי תגובה כזאת".

יגיל יעקב ששוחרר משבי החמאס בתגובה לחיסולו של הנייה (31.07.24) // מתוך טיקטוק

כזכור, בשבת השחורה מחבלים פרצו לבית משפחת יעקב, וחטפו את שני האחים, אור בן ה-16 ויגיל בן ה-12, ששהו בו לבד. האחים התחבאו בממ"ד בביתם שבניר עוז, והספיקו לספר לאמם על חדירת המחבלים. היא אף שמעה את יגיל אומר לאחד החוטפים: "אני קטן מידי, אל תיקחו אותי". 

מספר ימים לאחר שנחטף שחררו מחבלי הג'יאהד האסלאמי סרטון של יגיל כשהוא בעזה, הם טענו שהם מוכנים לשחרר אותו מטעמים הומניטריים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר