הרב יצחק יוסף. צילום: אורן בן חקון

הרב יצחק יוסף: "ראיתי בעיניי איך הרגו חטופים, צריך לשחרר אותם - זה פיקוח נפש"

הרב הראשי לשעבר סיפר על סרטונים קשים שראה במסגרת תפקידו, כשהיה צורך לקבוע את מותם של חטופים שנרצחו בשבי • הרב יוסף התייחס בשיעורו השבועי לסוגיית המשא ומתן: "חמאסניקים הורגים חטופים"

[object Object]

הרב הראשי לשעבר שסיים לאחרונה את תפקידו כנשיא בית הדין הרבני הגדול בירושלים, הרב יצחק יוסף, סיפר אמש (שבת) בשיעורו השבועי על סרטונים קשים שבהם צפה במטרה לקבוע מוות ודאי של חטופים שנרצחו בשבי חמאס.

הרב יצחק יוסף על החטופים: "פיקוח נפש עכשווי" // קרדיט: דר וסוחרת

"אני מתפלל ומברך את החטופים", אמר הרב, התייחס לנוכחותם של בני משפחות חטופים בשיעורו השבועי וביקש מהציבור להתפלל על החטופים. הדברים נאמרו לפני שפורסם על הירצחם של עוד שישה חטופים בשבי חמאס.

"נפגשתי בשבוע שעבר עם משפחות חטופים. אמרתי להם אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים. מדברים עם כל מי שאפשר לדבר. זה באמת פיקוח נפש עכשווי. צריך לשחרר אותם. אני, כשישבתי בבית הדין, ראיתי בעיניי סרטונים ממלחמת חרבות ברזל. ראיתי איך חמאסינקים הורגים חטופים. איך רצחו אחדים מהם. הם רוצחים. לכן אנחנו עושים כל מה שיכולים לשחרר אותם. וגם לא לשכוח להתפלל עליהם. לא לשכוח לומר ארבעה חמישה פרקי תהילים אחרי פתיחת ההיכל שיחזרו לביתם לחיים טובים ולשלום ונשמח בשמחתם".

הרש גולדברג, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לבנוב ואורי דנינו, צילום: ללא קרדיט

בחודש יולי התבטא הרב בעד עסקה לשחרור החטופים שתכלול שחרור מחבלים. "החטופים זה פיקוח נפש עכשווי. מותר לשחרר את כל המחבלים הארורים האלו – ואחר כך אם יעשו משהו קטן, מיד יהרגו אותם. צריך להתפלל על החטופים, שכולם יחזרו לביתם", אמר הרב יוסף בדברים שנשא בבית הנשיא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו