בית הדין הרבני מזהיר מפני רב בצפון הארץ: "עבר על איסורים חמורים מהתורה"

במכתב שנשלח לקהילתו, הזהירו הרבנים כי רבם טוען שמעשיו מותרים מאחר ויש בו "כוח נבואה" • "אנחנו מנסים לגרום לו להיכנס למסגרת שלא תהיה סכנה לציבור, אבל הוא מזלזל בהוראות בית הדין"

בית הדין הרבני בירושלים. צילום: אורן בן חקון, ארכיון

בית דין מיוחד בראשות הרב שמואל אליהו הוציא מכתב נגד רב קהילה מהצפון. במכתב נטען כי הרב, שהוגשו נגדו מספר תלונות לבית הדין, הודה בביצוע "עבירות מהחמורות בתורה" באופן חוזר. לטענתו, הוא האמין שמעשיו מותרים על פי התורה בשל "כוח הנבואה" שניחן בו. חשוב לציין כי אין מדובר בעזרא שיינברג, אשר ריצה עונש מאסר על פגיעה בנשים.

במכתב שנשלח לחברי הקהילה של אותו הרב נכתב כי זו אינה הפעם הראשונה שהוא מודה ב"עבירות" אלו וכי הוא טוען כי מאחר וניחן בכוחות נבואה מותר לו לעבור על איסורים "משלושת האיסורים החמודים בתורה".

מזהיר. הרב שמואל אליהו, צילום: צחי מרים

"כשהוטחו בפניו הדברים, הוא זלזל בבית הדין ואמר שהדיינים לא מבינים בנבואה ורוח הקודש כמו שהוא מבין, והוא כבר ימצא את הדיינים שמבינים בעניין וידון עימם בסוגיה הנ"ל. ה' ירחם", נכתב.

עוד הודגש במכתב כי במשך חודשים הם פועלים על מנת שלא יסכן את הציבור אולם הוא "מזלזל בהוראות בית הדין". בסיום הוזהרו חברי הקהילה כי רבם מהווה סכנה גדולה "אנחנו מנסים לגרום לו להיכנס למסגרת שלא תהיה סכנה לציבור, אבל בכל החודשים הללו פעם אחר פעם הוא מזלזל בהוראות בית הדין. כשאנו פונים אליו הוא ממציא תירוץ לכל דבר ודבר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר