"יהודים עלו כבני חורין": באופן חריג - המונים בהר הבית מתפללים ושרים ללא הפרעה

"1,500 יהודים עלו להר הבית בשעה וחצי", מספר בהתרגשות אסף פריד ממינהלת הר הבית • "שקט ורגוע פה, לא ראינו פה וואקף", הוא מוסיף • מדובר במספרים משמעותיים של יהודים שעולים להר באחד הימים החשובים ביותר, לציון תשעה באב

0_ehsgTooCPv4EvtAbH6

יותר מ-1,500 ישראלים עלו הבוקר (שלישי) להר הבית, לציון תשעה באב, היום שבו נחרב בית המקדש על ידי הרומאים לפני כ-2,000 שנה. מדובר במספרים משמעותיים של יהודים שעולים להר באחד הימים החשובים ביותר שבו מציינים שומרי המסורת את החורבן ואת היציאה לגלות.

שירת התקווה בהר הבית // בידינו למען הר הבית

בהמשך למדיניות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהגיע למקום יחד עם שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, ניתן ליהודים להתפלל באופן חופשי בהר הבית. עולים תועדו שרים שירי כמיהה לבית המקדש. "הר הבית שקט ורגוע", אמר אסף פריד ממנהלת הר הבית. "לא ראינו וואקף, מעט מאוד מוסלמים. יהודים הולכים כבעלי הבית, כבני חורין. אמרנו קינות, אמרנו תפילות לשלום החטופים, אני מזמין את כל עם ישראל לעלות להר הבית".

השתחוויות המוניות בהר הבית // אור נחמיה אהרונוב

העליות הרבות של היהודים מאז שעות הבוקר עברו כמעט ללא חיכוכים. בין היתר תועדו יהודים שרים את התקווה ומחזיקים דגלי ישראל. במספר מועט של מקרים הורחקו מבקרים מההר או נדרשו להסיר ציצית שהייתה על הבגדים.

לצד העולים הרבים, עלה גם חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) להר הבית. הוא ביקש לעלות יחד עם ההמונים, אך בהוראת המשטרה עלה לבסוף לבדו.

ח"כ עמית הלוי בהר הבית לרגל תשעה באב עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים, צילום: מנהלת הר הבית

ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים: "מרגש לראות את עם ישראל חוזר להר הבית, בזכות העולים ציון כבר לא שוממה. תודות לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולמשטרת ירושלים בפיקודו של תנ"צ אמיר ארזני. בואו ועלו".

תום ניסני, מנכ"ל בידינו: "מרגש לראות יהודים מתפללים, שרים ומשתחווים בתשעה באב בהר הבית. מי שרצה לראות מבול אל אקצא, קיבל השנה מעל 40 אלף יהודים שמחזקים את הריבונות היהודית בהר הבית".

לשכת רה"מ: "קביעת המדיניות בהר הבית כפופה ישירות לממשלה ולעומד בראשה. אין מדיניות פרטית של שר כלשהו בהר הבית - לא השר לביטחון לאומי ולא של שום שר אחר. האירוע הבוקר בהר הבית הוא חריגה מהסטטוס-קוו. המדיניות לא השתנתה - כך היה וכך יהיה".

ח"כ גפני: "הפגיעה בקדושת ההר לא מענייינת את בן גביר שהולך נגד גדולי ישראל. הנזק שהוא גורם לעם היהודי הוא גדול מנשוא והוא גורם לשנאת חינם ביום חורבן בית המקדש. נצטרך לבדוק עם רבותינו האם נוכל להיות שותפים שלו בממשלה".

לשכת השר לביטחון לאומי: "מדיניות השר היא לאפשר חופש פולחן ליהודים בכל מקום כולל בהר הבית. אין חוק המתיר לנהוג באפליה גזענית נגד יהודים בהר הבית או בכל מקום אחר בארץ".

ממשטרת ישראל נמסר:
משטרת ישראל פועלת מאז שעות הבוקר לאפשר את הביקורים כסדרם בהר הבית ולשמור על הביטחון והסדר.

עד כה, הביקורים בהר מתנהלים כסדרם. כל הפרת סדר והפרת חוק מטופלת בידי כוחות המשטרה הפועלים בשטח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר