עליית מדרגה באיומי ערבים על צעירות יהודיות: "נעשה לכן 7 באוקטובר"

בארגון "יד לאחים" מצביעים על עלייה מדאיגה במספר המקרים בהם גברים מתעללים מהמגזר הערבי שבקשרים זוגיים עם יהודיות מאיימים על נשותיהם ועובדות סוציאליות על רקע לאומני מאז תחילת המלחמה • "מה שעברו נשים ב-7 לאוקטובר אנחנו עברנו במשך שנים לבד כאשר לא הכירו בנו"

מבצע חילוץ של "יד לאחים"

עדויות שהגיעו לידי "ישראל היום" מצביעות על עליית מדרגה משמעותית בתקופה האחרונה באיומים של גברים ערבים מתעללים על נשים יהודיות שניתקו קשר עימם וכן על העובדות הסוציאליות שמלוות אותן.

לפי ארגון "יד לאחים" שמחלץ את הנשים מכפרים ערביים עולה כי מלבד עליית המדרגה בכמות האיומים על העובדות שכוללים בעיקר שיחות טלפון מאיימות ממספרים חסויים ושליחת הודעות מאיימות בוואטסאפ, גם ניצולות הארגון מקבלות יותר ויותר איומים על חייהן.

"אין ספק שהמלחמה גרמה לעליית המדרגה באיומים עלינו" אומר א' ממחלקת הביטחון ביד לאחים. "מחסום הפחד נשבר והתעוזה של הצד השני גוברת. נכון שבתחילת המלחמה ראינו קצת פחות מקרים של בחורות שיוצאות עם ערבים בגלל ההלם וההבנה של המסוכנות של הצעד הזה, אבל עם הזמן הגבולות הטשטשו שוב".

מבצע חילוץ של "יד לאחים" בטול כרם, צילום: יד לאחים

הוא גם טוען כי אם בעבר הבעלים הערבים היו מטשטשים את הסיבה הלאומנית שיש בהתעמרות שלהם בבנות, הרי שהפעם מדובר במשהו שהם לא מסתירים. "חלק מהאיומים על העובדות שלנו וכן על בנות יהודיות שעזבו את בני זוגם המתעללים כוללים גם אזכורים לאומיים, ואחד האיומים הבולטים ביותר שנתקלנו בו הוא 'אעשה לך 7 באוקטובר'. מי שמנסה להבדיל את הלאומיות מהאלימות של הבעלים המתעללים, מכחיש את המציאות", טוען א'.

א' גם טוען כי אחת הבנות שטופלו בארגון נכנעה ללחץ של בן זוגה ומסרה לו מספרי טלפון של כמה עובדות ביד לאחים, מה שהביא למספרים שלהן לרוץ אצל קרוביו של בן זוגה ומכאן היתה הדרך קלה להטריד אותן. "בכל המקרים הללו מיהרנו לפעול, החלפנו את המכשירים של העובדות ואנו מלווים אותן כשאנו חמושים בכל פגישה שעלולה להיות בה סכנה".

הדברים הללו מתחברים לעדויות המצמררות שעלו השבוע בכנס "הטרור הלאומני - פשעי מין על רקע לאומני". לימור חימי אמה של הילדה ליפז חימי הי"ד שנאנסה ונרצחה בגיל 8 על ידי ערבי אמרה בדיון: "מה שעברו נשים ב-7 לאוקטובר אנחנו עברנו במשך שנים לבד כאשר לא הכירו בנו"
הדיון בכנסת נערך ביוזמת השדולה למען האישה החרדית והדתית, שנשא את הכותרת "הטרור הלאומני - פשעי מין על רקע לאומני". הכנס, שנוהל בראשות יו"ר השדולה ח"כ לימור סון הר מלך, כלל השתתפות רחבה של שרים, חברי כנסת וארגונים אזרחים, כולל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר המורשת הרב עמיחי אליהו, חבר הכנסת משה סעדה וכן את נשות המקצוע של יד לאחים.

לימור סון הר מלך, צילום: אורן בן חקון

באירוע השתתף גם אביה של ילדה בת עשר שנאנסה בנגב לפני כשלוש שנים והעיד בפני הוועדה: "המחבלים שנכנסו לנו לבית לא לקחו דבר, רק השחיתו את הטלית והתפילין של בני ואז הלכו לחדר של בתי... בבית המשפט אני רואה את האדם שאנס אותה יושב ומגחך, כי הוא יודע שהוא כבר נקי ותוך חמש שנים יצא מהכלא. כשנשאל אם היה עושה דבר כזה במגזר שלו הוא ענה שכמובן שלא, הוא היה עושה את זה רק ליהודיה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר