הרב הראשי היוצא יצחק יוסף נגד השר בן גביר. צילום: אורן בן חקון

הרב יצחק יוסף נגד בן גביר: "העלייה להר הבית היא התגרות באומות העולם"

הרב הראשי היוצא שיגר מכתב חריף לשר הפנים משה ארבל: "יש למחות בחזקה נגד העלייה להר הבית - יש בזה חשש איסורי כרת" • הרב יוסף הזכיר כי זו הייתה גם דעתם של גדולי הרבנים הלאומיים ""אין מחזקים את ריבונות ישראל בדרך של דילוג על איסור תורה"

[object Object]

סערת איתמר בן גביר בהר הבית: הרב יצחק יוסף שלח היום (רביעי) מכתב לשר הפנים משה ארבל, והדגיש את פסיקותיהם של גדולי הדורות ושל הרבנים הראשיים לישראל לאורך השנים, אשר הבהירו את חומרת האיסור של העלייה להר הבית. "כבר נודע בשער בת רבים אשר פסקו גדולי הדורות ועמם הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם בדבר חומר איסור העליה להר הבית", כתב הרב יוסף.

הרב הראשי היוצא יצחק יוסף תומך בשר הפנים משה ארבל,

במכתבו לארבל, המשיך הרב יוסף וציין כי אף שישנם המנסים לפרוץ גדר בטענות של לאומיות, יש למחות בידם בחזקה. לדבריו, מלבד החשש של איסורי כרת שמכשילים את הרבים, מדובר גם בהתגרות מיותרת ולא אחראית באומות העולם. הרב יוסף הזכיר כי זו הייתה גם דעתם של גדולי הרבנים הלאומיים, ובפרט הראי"ה קוק זצ"ל ובנו הגרצי"ה זצ"ל, שהתבטא בזמנו כי "אין מחזקים את ריבונות ישראל בדרך של דילוג על איסור תורה".

בהמשך המכתב, הרב יוסף הביע תדהמה מכך ששר בממשלה מכריז נגד ההלכה ונגד פסיקת הרבנות הראשית הממלכתית, שהיא הפסיקה הבלעדית המחייבת את כלל גורמי הממשלה בעניינים הלכתיים. לדבריו, ."אין זה מתקבל על הדעת שהגורמים המדיניים יתירו עליה להר הבית.".

לסיום, הביע הרב יוסף תמיכה בשר הפנים ארבל על אמירתו הציבורית הברורה בדבר חומרת איסור העלייה להר הבית, וציין כי "יש בכך גם משום הצלת הרבים מעוון וממכשול וגם אמירה כלפי אומות העולם כי קיימת התנגדות לדברים החמורים שנאמרו על ידי אחרים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו