רבנים בציונות הדתית מתנגדים לעסקה: "מצווה להציל שבויים, אך לא במחיר של סיכון כלל ישראל"

בין הרבנים החתומים על המכתב: הרב לבנון, הרב דב ליאור והרב שמואל אליהו • "שחרור המפלצות המסוכנות והפסקת הלחימה - אין הציבור יכול לעמוד בהם"

רבני הציונות הדתית. צילום: רבני "הארץ הטובה"

רבנים בולטים בציונות הדתית פרסמו היום (שני) מכתב המתנגד באופן נחרץ לעסקה המסתמנת. לדבריהם, אף שמצוות פדיון שבויים היא מהחשובות בתורה, "המחירים הנדרשים לשחרור החטופים מסכנים את כל אזרחי המדינה".

על המכתב חתומים גדולי הרבנים בציונות הדתית, ביניהם הרב יעקב אריאל, הרב אליקים לבנון, הרב דוב ליאור והרב שמואל אליהו. במכתב הם מציינים את דבריו של הרב שאול ישראלי, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, שאמר כי "מצווה להציל שבויים, אך לא במחיר של סיכון כלל ישראל".

מכתב רבני הציונות הדתית, צילום: .

הם מוסיפים כי תנאי העסקה -"שחרור כל המפלצות המסוכנות על מנת שיוכלו לשקם את צבא החמאס המתמוטט, נסיגה מאזורים אסטרטגיים, הפסקת הלחימה לפני הכנעת החמאס - בכל אלו ודומיהם אין הציבור יכול לעמוד".

בסיום המכתב הם קוראים לממשלה למצוא פתרונות אחרים שיבטיחו את שלום המדינה והצלת החטופים.

הרב אבידן פרידמן, איש חינוך המתגורר ביישוב אפרת שבגוש עציון, מתנגד נחרצות למכתב. הוא מסביר: "אני לא מוכן שיסרבו בשמי ובשם אנשים נוספים בזרם שלנו לעסקת החטופים הנרקמת. 'תורת הארץ הטובה' אומרים שהם אוהבים את העם - אבל מתעלמים ממה שרוב העם רוצה. להפקיר שוב את החטופים, לאחר שהופקרו על ידי מי שהיה אמון להגן עליהם ב7.10, זוהי גזירה שאין הציבור מוכן לעמוד בה, אפילו אם זה בא עם שיקולים של סכנה עתידית אפשרית. לא יכול להיות שזה הקול היחידי שיוצא מהציבור הציוני-דתי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר