הרב יצחק יוסף בבית הנשיא: "שיעשו עסקה מהר, זה פיקוח נפש"

בהתייחסות למגעים לעסקת חטופים, פסק הרב הראשי היוצא כי מותר לשחרר מחבלים עם דם על הידיים כחלק מעסקה • לדבריו, "אם אתה משחרר מחבלים עם דם על הידיים – יכול להיות שהם ילכו ויהרגו אותנו, אבל זה לא עכשווי, החטופים זה עכשווי"

הרב יוסף נפגש עם הנשיא: "שיעשו מהר את העסקה, זה פיקוח נפש עכשווי" // צילום: בית הנשיא

הרב הראשי היוצא, הרב יצחק יוסף, התייחס היום (חמישי) למגעים לעסקת חטופים ופסק כי מותר לשחרר מחבלים עם דם על הידיים כחלק מעסקה. לדבריו, שחרור החטופים משבי החמאס הוא "פיקוח נפש עכשווי".

הרב יוסף נפגש עם הנשיא, צילום: בית הנשיא

את הדברים הוא אמר בטקס הוצאה לאור של כתבי הרב הראשי לישראל בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג. "שייגמרו כבר את העסקאות. אין מה לעשות, משחררים מחבלים עם דם על הידיים. זה פיקוח נפש עכשווי. אם לא תשחרר את החטופים יהרגו אותם. מותר לשחרר את כל המחבלים הארורים האלו".

עוד הוא הוסיף: "יש פיקוח נפש בעתיד, אם אתה משחרר מחבלים עם דם על הידיים – יכול להיות שהם ילכו ויהרגו אותנו. אבל זה לא עכשווי. החטופים זה עכשווי, יש משא ומתן. בהלכה המסקנה היא שמותר לשחרר את כל המחבלים הארורים האלו, ואחר כך אם הם יעשו משהו, אפילו קטן – שיהרגו אותם מיד. אנחנו צריכים להתפלל על החטופים שכולם יחזרו לביתם, רפואת הנפש ורפואת הגוף, ושנשמע עליהם בשורות טובות".

שער שאול בקרייה, ת"א, בהפגנה למען עסקת חטופים (ארכיון), צילום: מטה משפחות החטופים

בנוסף, טען: "הרב הרצוג ייסד את כל מה שיש לנו היום ברבנות הראשית, צריכים לפעול להמשיך את הדבר הזה".

בתוך כך, מטה המשפחות להחזרת החטופים פרסם הודעה בה הוא מברך את הרב "על תמיכתו הפומבית בעסקת נתניהו שמונחת כעת על השולחן ואמירתו החשובה ויוצאת הדופן: 'שיעשו מהר את העסקה!'". לדבריהם, "עמדת הרב מבטאת עמדה של ציבור ועם שלם שתומכים בהחזרת כל 120 החטופים, החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר