מועצת הרבנות הראשית. צילום: ללא

הרב יצחק רלב"ג מונה לממלא מקום הרב הראשי לישראל

המינוי הגיע לאחר התפטרות הרב יעקב רוז'ה, שכיהן בתפקיד יומיים בלבד; המחלוקת סביב מינוי רבניות לאספה הבוחרת ממשיכה לעורר סערה

[object Object]

חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הרב יצחק רלב"ג, מונה לתפקיד ממלא מקום הרב הראשי לישראל. המינוי הגיע בעקבות התפטרותו של הרב יעקב רוז'ה, אשר כיהן בתפקיד במשך יומיים בלבד.

טקס הצהרת אמונים לחברי מועצת הרבנות הראשית // ארכיון | ללא קרדיט

הרב רלב"ג, בן 80, הוא חמיו של הרב הראשי לשעבר דוד לאו, שסיים את תפקידו לפני כשבועיים. מינויו נעשה על פי הכלל הקובע כי הקשיש ביותר במועצת הרבנות ימלא את התפקיד בהיעדר רב ראשי מכהן.

התפטרותו של הרב רוז'ה הגיעה על רקע המחלוקת סביב מינוי רבניות ונשות הלכה כנציגות הרבנות הראשית באספה הבוחרת את הרבנים הראשיים. במכתב ששלח למשרדי המשפטים והדתות, הביע הרב רוז'ה את חוסר נכונותו להמשיך בתפקיד, באומרו: "לא אוכל למלא אחר הוראתכם ולמנות נשים רבניות כנציגות הגוף הבוחר, עליי לפעול לפי החלטתה של מועצת הרבנות בה אני חבר".

הרב רוז'ה, צילום: דודי ועקנין

הרב רוז'ה הדגיש כי "אין כל אפשרות הלכתית למינוי נשים לתפקיד רב", וטען כי הדבר מנוגד לעמדת פוסקי ההלכה, גדולי הדורות והרבנים הראשיים לדורותיהם. הוא קרא לכל הגורמים המעורבים, כולל בית המשפט, לחפש פתרונות אלטרנטיביים ולמצוא פתרון בהסכמה רחבה, תוך שמירה על מסורת ישראל.

בתגובה להתפתחויות, הרב אביעד גדות, מנכ"ל ארגון חותם, מתח ביקורת חריפה על התערבות בג"ץ בהליך בחירת הרבנים הראשיים, וטען כי הדבר פוגע בתפקוד מוסד שהוא "מאבני היסוד של מדינת ישראל".

המדינה ביקשה הארכת זמן למתן תשובה בעניין העתירה העומדת בפני בית המשפט בנושא מינוי הרבניות. בינתיים, השופטים הורו למשרד הדתות למנות ממלאי מקום לרבנים הראשיים כדי להתניע את הגוף הבוחר ולקבוע מועד מוסכם לבחירות.

המחלוקת ממשיכה לעורר דיון ציבורי נרחב סביב שאלות של מסורת, שוויון מגדרי והתערבות בג"ץ בענייני דת ומדינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו