פסק דין יוצא דופן: הבעל נתפס על חם ב'גריינדר' - האישה זכתה ב-180 אלף שקל

על פי פסק הדין: "הצדדים ידעו במשך חיי נישואיהם מריבות רבות וקשיים גדולים בקיום יחסי אישות, ובשנים האחרונות גילתה האישה כי הבעל מבלה באתר של 'גברים עם גברים'" • בית הדין קבע - עצם הגילוי על קשריו והתכתבויותיו המיניות מצדיקים את דרישת האישה לגירושין ואת זכאותה לכתובה

אפליקציית "גריינדר". צילום: לוגו

בית הדין הרבני הגדול בירושלים קבע לאחרונה בפסק דין יוצא דופן כי אישה זכאית לכתובה בסך 180,000 שקלים לאחר שגילתה כי בעלה גולש באפליקציית ההיכרויות לגברים "גריינדר" ומקיים קשרים עם גברים אחרים.

חשד: סיממו, כפתו ושדדו גברים שהכירו באפליקציית גריינדר (ארכיון) // דוברות המשטרה

על פי פסק הדין, שניתן בתחילת מאי, "הצדדים ידעו במשך חיי נישואיהם מריבות רבות וקשיים גדולים בקיום יחסי אישות, שמוסכם שהיו מעטים ביותר, ובשנים האחרונות גילתה האישה בטלפון של הבעל שהוא מבלה באתר היכרויות בשם 'גריינדר' - אתר של גברים עם גברים".

בית הדין קבע כי למרות שלא הוכח שהבעל קיים יחסי מין מלאים עם גברים אחרים, עצם הגילוי על קשריו והתכתבויותיו המיניות מצדיקים את דרישת האישה לגירושין ואת זכאותה לכתובה. הדיינים הדגישו: "די בכך שהאשה גילתה שהוא מקיים קשרים עם אחרים וחושק במישהו אחר חוץ ממנה, בכדי לקבוע בדעתה שכל חייה הקשים עם בן זוגה ואי רצונו לקיים איתה יחסי אישות נובעים מזה".

פסק הדין מהווה שינוי משמעותי מהחלטת בית הדין האזורי, שדחה את תביעת האישה לכתובה. בית הדין הגדול קבע: "אף אישה אינה צריכה לקבל מצב בו בן זוגה שולח תמונות בוטות ומתבטא כפי שלפנינו, ודי במה שנמצא בחומר שהיה בפני בית הדין האזורי כדי לחוש את תחושת המאיסות הגמורה שגרם האיש לאשה".

הדיינים התייחסו גם לטענה כי האישה "שידלה" את הבעל להתכתבויות מיניות, וקבעו: "גם אם האישה התחזתה לגבר או שלחה שליח כדי לשמוע ממנו את ששמעה, אינה ממעיטה מחומרת הבגידה באימון שחשה כשהתברר לה שבן זוגה מוכן ושמח לפתח קשר זוגי עם זר/זרה".

כתובה, צילום: לירון אלמוג

פסק דין זה מדגיש את הצורך להתאים את ההלכה למציאות המודרנית, כפי שציין בית הדין: "גם בזמן הזה, ברוך ה', עדיין נשים רבות לא יכולות לסבול את בגידת הבעל בהן. ומשום כך הרי שאישה התובעת גירושין בשל כך, ובפרט כשלאור הבגידה נראים כל חיי הנישואין בלתי סבירים - מי יכול לחוסמה ולהגיד לה 'שובי אל בעלך ותחיי עמו'?".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר