נדיר: רצועות התפילין של הרב קנייבסקי מוצעות למכירה פומבית

מחיר הפתיחה עומד על כ-2,000 דולר אך ההערכה היא כי ישלמו עבורם: בין 5,000 ל-10,000 דולר • אל הרצועות מצורפים גם זוג קופסאות התפילין

הרב חיים קנייבסקי ז"ל. צילום: ללא

פריט קדושה חשוב: רצועות התפילין יד וראש, שבהן קשר את עצמו אל קונו מדי יום ביומו גדול הדור הרב חיים קניבסקי -כולל ה"קשר של תפילין" - מוצעות למכירה.

רצועות התפילין של הרב קנייסקי, צילום: בית המכירות Winner'S

מחיר הפתיחה עומד על כ-2,000 דולר אך ההערכה היא כי ישלמו עבורם: בין 5,000 ל-10,000 דולר. לינק למכירה

אל הרצועות מצורפים גם זוג קופסאות התפילין - של ראש ושל יד. הרצועות שמורות במצב טוב וניתן ליצור מהן תפילין מושלמות על-ידי חיבור הרצועות המיוחסות לזוג תפילין חדשות ולהניחן בברכה לכתחילה.

רצועת היד של הרב קנייבסקי, צילום: בית המכירות Winner'S

הפריט מוצע כעת למכירה פומבית בבית המכירות Winner'S. המכירה תתקיים ביום ראשון בתאריך 21.7.24 בשעה 18:00 בירושלים.

מדובר על רצועות התפילין עמן היה הרב קושר את עצמו אל קונו מידי יום ביומו במשך שעות ארוכות בתפילותיו המפורסמות זוג רצועות תפילין של ראש ושל יד, עשויים מעור בהמה. גדלים סטנדרטיים. מצורפות קופסאות התפילין ואישור מקוריות.

לפי פסקי הלכותיו של מרן הגרח"ק בעניין גודל קדושת קופסאות התפילין והרצועות, היו עד כדי כך שהרב פוסק ש"אין ראוי להניח סידור על גבי קופסאות ריקות של תפילין בגלל גודל קדושתן וכן דבריו בספר שיח על חנוכה ופורים (עמ' רסח) שם הרב כותב בשם הרמב"ם ורש"י שרצועות התפילין אינם רק תשמישי קדושה אלא הם "הקדושה עצמה. 

זוג קופסאות התפילין, צילום: בית המכירות Winner'S

הרב שמריהו יוסף חיים קַניֶבסקִי נחשב בציבור החרדי לגדול הדור האחרון, ולמרותו סרו רובו של הציבור החרדי. בגיל 17, הוא סיים לראשונה את כל התלמוד בבלי. מדי שבוע היה חוזר לביתו לקראת שבת ולמד תורה מדודו החזון איש. בשנת תשי"ב נשא לאישה את בת שבע אסתר, בתו של פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב.

מדי שנה הוא סיים את כל התורה: כל יום הוא למד שמונה דפים בתלמוד הבבלי ואת הסוגיות המקבילות בתלמוד הירושלמי. במסכתות שעליהן אין תלמוד בבלי (בעיקר בסדר זרעים) למד הרב קניבסקי את התלמוד ירושלמי בקצב מוגבר, כדי לסיים אותו במקביל לתלמוד הבבלי. את הטור והשולחן ערוך הוא למד עם נושאי כליהם בהספק של כחמישה דפים ביום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר