הראשון לציון הרב יצחק יוסף על פסיקת בג"ץ: "שופטים חילונים לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו"

הרב התייחס להחלטת בית המשפט הקובעת כי יש לגייס את בני הישיבות • "מה הם יודעים מהחיים שלהם? לא צריך לפחד מהם"

הראשל"צ יצחק יוסף מתייחס לפסיקת בג"ץ בנושא חוק הגיוס: "שופטים חילוניים - לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו"\דר וסחרת הפקות

במהלך שיעורו השבועי המתקיים מדי מוצאי שבת בבית הכנסת היזדים בירושלים, התייחס הערב (שבת) הראשון לציון, הרב יצחק יוסף לפסיקת בג"ץ בנושא גיוס חרדים. לדבריו השופטים החילונים "לא לא מגיעים לקרסוליים של הרבנים שלנו", והוסיף כי לא צריך לפחד מהם.

לדבריו, "שופטים חילונים שלא יודעים דף אחד גמרא. מה הם יודעים מהחיים שלהם. הם לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו. לא צריך לפחד מהם. נתתי פסק דין אבל הם הפכו את הכל מה נעשה. אנחנו עושים את שלנו. לצערנו הרב לא הכל בידינו, ניסינו לשנות את הדברים ולא הצלחנו".

הרב יצחק יוסף, צילום: יהודה פרץ

אורי קידר מנכ״ל ישראל חופשית: "הרב יצחק יוסף, הידוע לציבור בעיקר בתור הבן של הרב עובדיה יוסף, הוא האחרון בתור לחלק ציונים. מי שחושב שימשיך לעודד השתמטות וגם מתכנן להמשיך להתפרנס מהקופה הציבורית מצטרף לעוד קבוצה ארוכה של מי שלא הבינו שהתקליט השתנה, והציבור הישראלי כבר לא מבקש שוויון אלא דורש ויקבל שוויון, כי כולנו ישראלים וכולנו משרתים, גם אם הרב יצחק יוסף פחות שמח מכך".

כאמור, התייחס הרב לפסיקת בג"ץ כי יש לגייס באופן מיידי את בני הישיבות. ההחלטה התקבלה ברוב של תשעה שופטים מול אפס מתנגדים. בין היתר הוחלק כחלק מהפסיקה כי המימון לישיבות שתלמדיהן לא יתגייסו יופסק

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר