הפארסה נמשכת: הרב פרץ הודיע שאינו מעוניין בתפקיד מ״מ נשיא מועצת הרבנות הראשית

מי שאמור להחליף את הרב פרץ הוא הרב משה רוז'ה מזוהה עם הציונות הדתית, רב פוסק מזה עשרות שנים בזיהוי חללים • הרב פרץ הודיע כי יוותר על המשרה מ"סיבות השמורות עמו"

הרב יצחק פרץ. צילום: דודי ועקנין

לאחר העתירה של פרופסור אביעד כהן, נשיא המרכז האקדמי שערי מדע שפנה הבוקר בפנייה דחופה למשנה ליועמ"ש משרד המשפטים ומשרד הדתות עקב הפרסום על הכוונה למנות את הרב פרץ לנשיא מועצת הרבנות, הודיע הרב פרץ כי הוא מוותר על המינוי מסיבות השמורות עמו.

בפנייתו כתב פרופסור הכהן: "כידוע לכל, מזה שנים רבות, למרבה הצער הרב פרץ שליט"א אינו בקו הבריאות (לשון המעטה), כך כבר למן המועד שבו לקה בשבץ מוחי. וכך ביתר שאת בשנים האחרונות, שבהן אינו מתפקד כלל בשל כך אף פרש מכהונתו כרב עיר ברעננה לאחר שנים רבות שבהן אחרים מטעמו - ולא הוא מילאו את תפקידיו הגם שמצוות המחוקק היא שהסמכויות תעבורנה ל'זקן" שבחברי מועצת הרבנות, ברור שבנסיבות האמורות לא לכך נועדה".

מי שאמור להחליף את הרב פרץ הוא הרב משה רוז'ה מזוהה עם הציונות הדתית. רב פוסק מזה עשרות שנים בזיהוי חללים במסגרת זק"א וארגונים נוספים ומשמש כרב קהילה בבת ים.

חברי סיעת ש"ס (ארכיון), צילום: אורן בן חקן

אך בנתיים יש מישהו שמנסה לגרום לכך שלא הרב רוז'ה ייבחר לתפקיד ממלא המקום. בחוות דעת המתפרסמת בשם הרב יצחק פרץ, נכתב שהוא ממליץ שמי שיבחר את זהות ממלא המקום הבא היא מועצת הרבנות הראשית ולא הרב המבוגר ביותר כפי שמורה החוק. ניתן להניח כי אחת הסיבות לכך היא שבש"ס מנסים לגרום לכך שניתן יהיה למנות לממלא מקום את אחיו של אריה דרעי במקום הרב רוז'ה מהציונות הדתית שככל הנראה יסרב להתפטר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר