הרב יצחק יוסף על שופטי בג"ץ: "תינוקות שנשבו ולכן לא מבינים מה החזיק את עם ישראל"

הדברים נאמרו בהתייחסות להחלטת בג"ץ על גיוס חרדים וההחלטה שלא לתקצב את בחורי הישיבות • לטענתו: "בני התורה הם הקיום של עם ישראל, זה מה שהחזיק אותנו בכל הדורות" • עוד הוא הוסיף: "רק בזכות בני הישיבות ואברכי הכוללים עם ישראל והחיילים מוגנים, מי שלא מאמין בדבר הזה הוא אפיקורוס"

הרב הראשי יצחק יוסף (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

יצחק יוסף, הרב ראשי לישראל וחתן פרס ישראל, מותח היום (חמישי) ביקורת חריפה על שופטי בג"ץ בעקבות החלטתם השבוע שלא לתקצב את בחורי הישיבות ולחייבם להתגייס.

הרב הראשי יצחק יוסף: "אלפי טילים זרקו עלינו וברוך השם ניסים ונפלאות - בזכות מי? הרמטכ"ל? בזכות בחורי הישיבות" (27.04.24) // דר וסחרת הפקות

בריאיון לעיתון "הדרך" שהתפרסם הבוקר אמר הרב יוסף כי "בני התורה הם הקיום של עם ישראל, זה מה שהחזיק אותנו בכל הדורות. אבל הם לא מבינים את זה, הם תינוקות שנשבו ולכן לא מבינים מה החזיק את עם ישראל. בזכות מה שרדנו? בזכות בג"ץ? אך ורק בזכות התורה הקדושה, בזכות לומדי התורה, בלעדי זה אין לנו זכות קיום, ובוודאי שאין לנו זכות על ארץ ישראל".

עוד הוסיף הרב: "אנחנו צריכים לומר את זה בגאווה, לא להתבייש, 'וַיִּגְבַּהּ לִבּוֹ בְּדַרְכֵי ה'', זאת האמת. הם לא ישנו את האמת. אויבינו זוממים עלינו רעה, רוצים להשמיד אותנו, במתקפה הנוראה הרי זאת הייתה התוכנית שלהם, להשמיד אותנו כליל, 'וְלֹא יִזָּכֵר שֵׁם יִשְׂרָאֵל עוֹד', רחמנא ליצלן. בזכות מה ניצלנו? רק בזכות בני הישיבות ואברכי הכוללים. הם מגינים על כל החיילים ועל כל עם ישראל. בזכותם! מי שלא מאמין בדבר הזה הוא אפיקורוס".

שופטי בית המשפט העליון (ארכיון), צילום: עמית שאבי

הרב יוסף אף התייחס לסערות שהתעוררו סביב אמירותיו השנויות במחלוקת בחודשים האחרונים, בהן כי טען כי בחורי הישיבה הם המגינים על עם ישראל ובזכותם הניסים וההצלחות, ולא בזכות הטייסים.

"אמרתי את זה גם כשהלכתי לבסיסי הצבא, אמרתי להם: 'אתם פועלים פה, ואנחנו פועלים למעלה'. כשדיברתי על כך היו כאלה שכעסו, תקפו אותי, שלחו לי מכתבים שאחזור בי. ממה אחזור בי? מהאמת? ממה שהתורה הקדושה אומרת? יתבטלו הם ואלף כמותם ולא תיעקר אות אחת מהתורה".

הראשון לציון הרב יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - ניסע כולנו לחוץ לארץ (09.03.24)

כזכור, רק במאי האחרון, באירוע בירושלים לכבוד ל"ג בעומר כינה הרב את שופטי בג"ץ "אהבלים" ותקף אותם על ההחלטה לעצור את תקציבי הישיבות והכוללים בגלל שחוק הפטור מגיוס אינו בתוקף.

"אלה השופטים האהבלים האלו, במקום שיתנו יותר כסף לישיבות, נותנים גרושים לאברכים. במקום שיעלו את זה, הלכו וקיצצו, כבר כמעט חודשיים אין כסף לעולם הישיבות. איפה השכל שלכם? נמצאים במצב כזה קשה, במצב של מלחמה צריך זכויות לעם ישראל. במקום לחזק את זה, אתם כורתים את הענף שיושבים עליו", אמר בכעס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר