ראש ישיבת הדגל של הציונות הדתית תוקף את עוצמה יהודית: "האגרוף של הרב כהנא הוא לא דרכנו"

הרב משה ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון שנחשבת לאחת הישיבות המשמעותיות בציבור הדתי-לאומי, תקף בחריפות את מפלגתו של בן גביר • "כששאר הציונית הדתית לגווניה נותן לגיטימציה ולא מנדה ומוציא מחוץ לגדר קבוצה שעוסקת בכוח ומדברת בשפת הכוח - אנחנו בבעיה קשה ביותר"

השר בן גביר. צילום: אי.אף.פי

הרב משה ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, אחת מישיבות הדגל של הציונות הדתית, נשא היום (רביעי) נאום תקיף באירוע לרגל יום ירושלים, במהלכו ביקר בחריפות את מפלגת "עוצמה יהודית" בראשותו של השר לביטחון פנים איתמר בן גביר.

"הפכנו מיהדות של משה ואהרון, ליהדות של יפתח ובר כוכבא. למקום שבו כוח הופך לערך עצמאי. שיש מפלגה שמתגאה בשם 'עוצמה יהודית'. הקונוטציה של השם הזה - 'עוצמה יהודית'. אני לא מבין את הסתירה הפנימית בין הגאווה שבעוצמה לבין 'הקול קול יעקב'. כאשר הרב כהנא והאגרוף הקמוץ שלו דוחק הצידה את הרב צבי יהודה ואהבת ארץ ישראל שלו ואני לא מדבר על הרב עמיטל והאנושיות שלו". 

עוד הוסיף הרב על התדרדרות הכוחניות של היהדות והחברה הדתית בימינו: "כאשר זה דוחק הצידה, כאשר מנפנפים בכוח ובכוחניות כל הזמן כששוכחים את 'כי לא בחיל ולא בכוח כי אם ברוחי אמר ה''. כאשר שאר הציונית הדתית לגווניה או רוב הציונית הדתית לגווניה נותן לגיטימציה מכל מיני סיבות ולא מנדים ומוציאים מחוץ לגדר קבוצה שעוסקת בכוח ומדברת בשפת הכוח - אנחנו בבעיה קשה ביותר". 

"יפתח ובר כוכבא - לא הם דרכנו. דרכנו - משה, אהרון ושמואל. הבעיה הזו גולשת ודובר פה לא פעם ולא פעמיים על פגיעות באנשים שלא צריך לפגוע בהם ולצערנו בחצי השנה האחרונה הולכת ומתגברת". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר