"צריכים לחזור לכאן כעם חופשי": משפחות שכולות עלו לקבר יוסף

משפחותיהם של נרצחים בפעולות איבה עלו במהלך הלילה לתפילה בקבר • ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "כפי שאסור לנו לגמגם בעזה - אסור לנו לגמגם בשכם ובקבר יוסף"

משפחות שכולות עלו לקבר יוסף // אברהם פליטר

משפחות שכולות נכנסנו הלילה (בין חמישי לשישי) לתפילה בקבר יוסף. המשפחות דימנטמן, צייגר, קליין ויניב ומשפחתו של בן יוסף לבנת שנרצח בפיגוע בקבר עצמו. מרים לבנת, סבתו: "אנחנו צריכים לחזור לכאן כעם חופשי, שהכניסות והיציאות מקבר יוסף יהיו בצורה חופשית".

סבם של הלל ויגל יניב ז"ל, הרב שבתי נאומבורג שהגיע יחד עם הסבתא מרים אמר: "הבן שלנו נכנס כחייל לציר נצרים אתמול, ואנחנו מתפללים שהקב"ה יתן כוח למדינאים ולראשי הצבא לחזור לגוש קטיף, אחרי 19 שנה שגורשנו משם. ואנחנו מתפללים שנחזור גם לקבר יוסף שהוא מהמקומות שאין עליהם מחלוקת שהם של ישראל. אנחנו מתפללים שהלל ויגל יתנו לנו כוח מלמעלה לחזור לנחלת אבותינו".

משפחות השכולות דימנטמן, צייגר, קליין ויניב, צילום: אברהם פליטר

שלומית אלמנתו של יצחק צייגר ז"ל, מהישוב שבי שומרון, שנרצח בפיגוע ירי בעלי לפני כחודש סיפרה על בעלה כי נכנס בעצמו לקבר בכניסה האחרונה שלפני המלחמה. "המוטו של יצחק בחיים היה מי שעושה טוב לאחרים, עושה טוב לעצמו".

בעלייה השתתף גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן שאמר כי ימשיכו לפעול לשמירה על קבר יוסף. "כפי שאסור לנו לגמגם בעזה - אסור לנו לגמגם בשכם ובקבר יוסף. מתחזקים יחד בקברו של יוסף הצדיק שידע לאחד את הקצוות יחד נתאחד כעם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר