ביידן, מודי וגם זלנסקי: מנהיגי העולם מאחלים שנה טובה - ״העם היהודי לא ניתן לשבירה״

משפחת המלוכה הבריטית הסתפקה בברכה קצרה: ״שנה טובה לקהילות היהודיות החוגגות את ראש השנה״ • קנצלר גרמניה שולץ: ״ מחשבותינו היום עם כל אלה המתאבלים על בני משפחה וחברים, עם כל אלה שדואגים לחטופים כבר שנה בלתי נסבלת״

דגל ישראל על רקע בית הרוס בבארי. צילום: יוסי זליגר

לקראת ראש השנה תשפ"ה, מנהיגים מרחבי העולם שלחו היום (רביעי) את ברכותיהם לקהילות היהודיות במדינותיהם ובעולם כולו. הברכות השנה מתייחסות גם למצב הביטחוני המתוח במזרח התיכון ולאירועי השנה החולפת.

הנשיא ביידן (ארכיון), צילום: ללא

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, פרסם ברכה מיוחדת: ״הלילה, מיליונים בארצות הברית, בישראל וברחבי העולם יחגגו את ראש השנה. חגי השנה הזו מגיעים בזמן של קונפליקט וזיכרון של אובדן כואב. אבל אני יודע שגם עם לב כבד, לעם היהודי יש רוח בלתי ניתנת לשבירה. בתקופה זו של התבוננות, מי ייתן ותתרוממו על ידי התקווה שמביאה שנה חדשה. שנה טובה ומתוקה״.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, התייחס למצב המלחמה בארצו: "שנה טובה לקהילות היהודיות ברחבי אוקראינה ובעולם לרגל ראש השנה. חגיגת השנה החדשה הזו, כמו בשנים הקודמות, מלווה במלחמה וקשיים ליהודים באוקראינה ובמדינות אחרות בהן תוקפנות וטרור מאיימים על החיים הנורמליים".

נשיא אוקראינה זלנסקי (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

"עם זאת, המסר של השנה החדשה הוא של תקווה להתעוררות, לניצחון הטוב על הרע, ולחיים שיתגברו על כל הקשיים והעוולות. על זה התפילות היום: להשיב שלום הוגן, צדק וחיים נורמליים לכל אלה שנשללו מהם. אני מאחל לכל קהילה יהודית המתכנסת סביב שולחנות חג וטועמת תפוחים בדבש, שנה מתוקה, וכן כוח, תקווה ואמונה מול אתגרי ההווה. שנה טובה ומתוקה״.

משפחת המלוכה הבריטית הסתפקה בברכה קצרה בחשבון ה-X הרשמי: ״שנה טובה לקהילות היהודיות החוגגות את ראש השנה״. ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, התייחס לאירועי השנה החולפת: ״שולח איחולים טובים לקהילות היהודיות ברחבי בריטניה לרגל ציון ראש השנה. ראש השנה הוא אירוע משמח. אבל השנה, אנו מתקרבים אליו גם בכאב כשאנו זוכרים את המעשים האכזריים של 7 באוקטובר ובימים האחרונים, את ההסלמה המדאיגה מאוד במזרח התיכון".

בני משפחת המלוכה הבריטית (ארכיון), צילום: AFP

"בעודנו מחזיקים בזיכרוננו את אלה שאיבדו את חייהם, ממשלתי תעשה כל שביכולתה להשיב הביתה את החטופים. כאן בבריטניה, הקהילה היהודית, וכל מה שהיא מייצגת, הופכת אותנו לחברה טובה וחזקה יותר. אני מאחל לכם שנה טובה, בריאה ומתוקה. מי ייתן שאתם ואהוביכם תירשמו בספר החיים. שנה טובה״.

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, שלח ברכה אישית לראש ממשלת ישראל: ״איחולים טובים ביותר לראש השנה לידידי ראש הממשלה נתניהו, לעם ישראל ולקהילה היהודית ברחבי העולם. מי ייתן והשנה החדשה תביא שלום, תקווה ובריאות טובה בחייו של כל אחד. שנה טובה״.

ראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי (ארכיון), צילום: איי.אף.פי

ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניזי, הביע תקווה לשנה טובה יותר: ״אני מאחל לקהילה היהודית את הטוב ביותר בעודכם מציינים את תחילתה של שנה חדשה, ומה שכולנו מקווים שתהיה שנה טובה יותר״. מנהיג הימין בהולנד, חירט וילדרס, פרסם תמונה שלו בכותל המערבי וכתב: "שנה טובה".

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, שלח את ברכתו בגרמנית: ״אני מאחל לכל היהודים שנה חדשה שלווה - שנה טובה! מחשבותינו היום, בראש השנה, עם כל אלה המתאבלים על בני משפחה וחברים, עם כל אלה שדואגים לחטופים כבר שנה בלתי נסבלת. אנו חולקים עימהם את כאבם״.

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, הדגיש את תרומת הקהילה היהודית לעיר: ״מאחל לכל יהודי לונדון ראש שנה שמח ומבורך. תרומתכם לרוח ולהצלחה של עירנו היא חשובה לאין ערוך. הערכים של צדקה, קהילה וחמלה שאתם מגלמים מעוררים השראה עבור כולנו".

הקנצלר הגרמני, אולף שולץ (ארכיון), צילום: רויטרס

"כראש העיר, אני מכיר בכך שהשנה הזו הייתה מאתגרת בשל מתחים במזרח התיכון המשפיעים על הקהילות שלנו. אסור לנו לתת לקונפליקטים מעבר לים לפלג אותנו בבית. אני רוצה להביע הערכה ליהודי לונדון - נוכחותכם הופכת את לונדון למקום טוב ומואר יותר. שנה טובה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר