העיתון החרדי המוביל יתד נאמן: מבצע הביפרים בלבנון נזקף לזכות לומדי התורה

במאמר שפורסם הבוקר בעיתון הפופולרי של הציבור החרדי, נכתב כי "ההצלחה אינה תלויה בניהול מדיניות 'נכונה' ובדיוק של המודיעין - אלו הם רק כלים בידו של הקב"ה" • עוד הוסיפו וביקשו להדגיש: "בימים קשים אלו, עלינו להפנים כי רק תורה מגנא ומצלא, קול השופר של חודש אלול מפחיד הרבה יותר מקולות האזעקות"

קטע מהמאמר שהתפרסם הבוקר בעיתון יתד נאמן/מכשיר הביפר לאחר הפיצוץ.. צילום: יתד נאמן / רשתות ערביות

במדינת ישראל טרם לקחו אחריות רשמית על המבצע הנועז והדרמטי בלבנון אמש, אך בעיתון "יתד נאמן", המוביל בציבור החרדי, יש מי שכבר חוגגים על ההישג וזוקפים אותו לזכות לומדי התורה.

תיעוד מנזק שפיצוץ זימונית גרם בדירה בלבנון

"בכירי הפרשנים מפרשנים את האירוע לדעת ומנסים לחזות עתידים. אבל ניתוחים כאלה וניתוחי נגד, אינם חשיבה יהודית", כותבים הבוקר בעיתון. "אם בחסדי שמים אין נפגעים, זה רק כי ד' ישמור עיר ואין סיבה נוספת. ההצלחה אינה תלויה בניהול מדיניות 'נכונה' ובדיוק של המודיעין. אלו הם רק כלים בידו של הקב"ה. כאשר הקב"ה שומר עיר, ההגנה מושלמת".

לדבריהם: "כשגלי תגובה אפשרית מתנפצים על שובר גלים, רק מאת ד' היתה זאת. לכוחי, עוצם ידי, תעוזתי ומהירות תגובתי, אין שום משמעות אמיתית. כשהקב"ה רוצה, ייפגעו ברוחו 3,000 איש בבת אחת".

מתפללים בכותל בתשעה באב (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

עוד מדגישים בעיתון החרדי: "בימים קשים אלו, עלינו להפנים כי רק תורה מגנא ומצלא. דף ועוד דף, סוגייה ועוד סוגייה, אלה הם כלי הנשק. זהו המגן הרוחני כשהגבולות זועמים וגם מרכז הארץ בכוננות ספיגה. התורה היא הבונקר. זוהי חגורת ההצלה. היתקע שופר בעיר ועם לא יחרדו, וקול שופרו של אלול מרטיט בתקיעות אזעקה עולות ויורדות בקצב של אזעקת אמת".

כאמור, לפי הפרסומים, כ-2,800 אנשי חיזבאללה נפצעו כתוצאה מפיצוץ מכשירי הקשר, ביניהם שני בנים של בכיר חיזבאללה וופיק סאפא, אחד באורח קשה. כמו כן נפצע בנו של חבר הפרלמנט של חיזבאללה חסן פדלאללה. יועצו הפוליטי של נסראללה, חוסיין ח'ליל, אמר כי על ישראל לצפות "לכל דבר" בעקבות "הפשעים שביצעה נגד הלבנונים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר