הפוסטים הנאציים בטיקטוק. צילום: מתוך סקיי ניוז

תחקיר סקיי ניוז חושף: תכנים נאציים זוכים למיליוני לייקים בטיקטוק

פלטפורמת טיקטוק שנחשבת לאחת הרשתות החברתיות הפופולריות בעולם, הפכה בשנים האחרונות לכלי להפצת תכנים קיצוניים ומסיתים • תחקיר חדש של רשת החדשות הבריטית סקיי ניוז חושף את השימוש הנרחב בתוכן נאצי, כשעשרות אלפי סרטונים עושים שימוש בקטעי שמע של נאומים נאציים ומוזיקה צבאית מהתקופה • טריגר: תוכן טעון

[object Object]

לפי תחקיר רשת החדשות הבריטית סקיי ניוז, לפחות 72,534 סרטונים בטיקטוק כוללים קטעי שמע של נאומים ומוזיקת מצעדים נאציים, ביניהם נאומים של אדולף היטלר ויוזף גבלס. קטעי השמע האלו זוכים למיליוני לייקים ומעורבות גבוהה מצד משתמשים.

אחת הדוגמאות המטרידות כוללת סרטון שמלווה בנאום של היטלר, אשר קיבל יותר מ-56,700 לייקים, כשבתגובות לסרטון ניתן למצוא משפטים כמו: "החברה המודרנית זקוקה לו" ו"אנחנו מתגעגעים אליך", שזכו אף הן לאלפי לייקים.

דוגמאות נוספות לסאונדים האלה כוללות פוסט שמאשים את היהודים ב"אסלאמיזציה של אירופה", ופוסט נוסף עם הכיתוב "על ידי ערבוב של לבן עם שחור, הלבן נעלם", לצד תמונה של זוג מעורב.

בנוסף לנאומים, זוהו כ-22,511 סרטונים שעשו שימוש בשיר המצעדים הנאצי "Erika", שנכתב בתקופת גרמניה הנאצית והפך לאחד מהסמלים התרבותיים של התקופה, כשהסאונד הזה שולב בסרטונים רבים, חלקם בליווי סמלים ודימויים נאציים.

הפוסטים הנאציים בטיקטוק, צילום: מתוך סקיי ניוז

אחד ההיבטים המדאיגים שנחשפו בתחקיר שנערך בתחילת ספטמבר הוא השימוש במוזיקה עכשווית ככלי להפצת תכנים מסיתים. אחת היוצרות שנפגעה מכך היא המוזיקאית Pastel Ghost, שמוזיקת

ה-Drift Phonk שלה שולבה בנאומים נאציים ללא ידיעתה. בתגובה לכך אמרה: "אני מזועזעת לגלות שהמוזיקה שלי שימשה לקידום אידיאולוגיות שנאה ואני פועלת כעת להסרת השימוש הזה".

כדי להעריך את הפופולריות של הפוסטים שמשתמשים בקטעי שמע אלו, סקיי ניוז בדקו במסגרת התחקיר את חמשת קטעי השמע הנפוצים ביותר שנוצרו מנאומים נאציים ותיעדו את המעורבות בעשרת הפוסטים הפופולריים ביותר שמשתמשים בכל אחד מהם.

פוסטים נאציים בטיקטוק,

50 הפוסטים האלו יחדיו צברו יחד למעלה מ-13.7 מיליון לייקים, מספרים מזעזעים המעידים על תפוצת התכנים המסיתים בפלטפורמה. ממצא זה מצטרף לדיווח קודם של סקיי ניוז מאוגוסט בו נחשף שטיקטוק משמשת גם להפצת תכנים של דאע"ש.

בתגובה לממצאים המטרידים, טיקטוק הגיבה ואמרה כי "התכנים שהוזכרו בתחקיר הוסרו באופן מיידי, מאחר שהם מפרים את מדיניותנו הקפדנית נגד דברי שנאה. אנו מאמנים את צוותי הבטיחות שלנו באופן מתמיד ומסירים כ-91% מהתכנים הפוגעניים לפני שהם מדווחים לנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו