הרב הבכיר נגד המועמד לרבנות הראשית: שום תירוץ לא מצדיק הפרה בוטה

רב בכיר במגזר הדתי־לאומי זועם על המשך התמודדותו של הרב הלוי בניגוד להחלטת הרבנים וטוען שעליו לפרוש • הרב אריאל ל"ישראל היום": ההחלטה בדבר נציג "הציונות הדתית" לרב הראשי האשכנזי לא השתנתה

הרב מיכה הלוי. צילום: קוקו

רב בכיר במגזר הדתי־לאומי שהיה אחד המועמדים הבולטים למרוץ הקודם לרבנות הראשית, יוצא בחריפות חסרת תקדים נגד הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה, ואומר כי לא ראוי שיתמודד לתפקיד.

הדברים מגיעים בתגובה למכתב שפורסם אתמול ב"ישראל היום", ובו ההחלטה של ועדת החמישה כי הרב הלוי יוכל להמשיך במועמדותו לתפקיד. לדברי הרב מדובר במכתב שאינו רלוונטי ואינו קובע מי יהיה המועמד – וכי לא ראוי שהרב הלוי ימשיך במועמדותו לאור העובדה שחתם על כך שלא יתמודד בפני ועדת הרב אריאל.

"המכתב המדובר אינו רלוונטי", אומר הרב במכתבו. "הוא עסק בשאלת ההתאמה בין שתי דמויות, ולא ברב מאיר כהנא או ברבנים אחרים". הוא תוקף את הרב הלוי ואומר כי "שום תירוץ לא יכול להצדיק הפרה בוטה של התחייבות כתובה לפורום רבנים, שאדם מקבל על עצמו, את הבחירה של אותם רבנים.

"יכול היה אדם לומר אני לא ניגש לוועדה, אני לא מכיר בסמכותה, אבל מהרגע שאדם ניגש ומקבל על עצמו מועמדות – הן שלך יהיה הן, ולאו שלך יהיה לאו. חכמינו לימדו אותנו: 'מי שפרע מדור המבול או מדור הפלגה הוא ייפרע במי שאינו עומד בדיבורו'". הוא הבהיר כי לא יתמוך במועמד ספציפי, "אבל ראוי לבחור במועמדים ישרי כפיים, נקיי דרך, שהרקורד שלהם אינו כולל הפרת התחייבויות".

 

המכתב שפורסם אתמול עורר סערה במגזר הדתי ובקרב הרבנים. עיקר הטענה כנגד הרב הלוי הינה שהוא התחייב שלא לרוץ כשוועדת הרבנים, ברשות הרב יעקב אריאל, הכריעה בינו לבין הרב אליעזר איגרא ו

הרב מאיר כהנא, צילום: ללא

, וקבעה כי האחרון יהיה המועמד של הציונות הדתית. מנגד, הרב הלוי והרב איגרא מסתמכים בעיקר על מכתב שהוציא הרב אריאל, שבו קבע כי הם מחזירים את המנדט לשר בצלאל סמוטריץ' לקבלת החלטה.

בשיחה עם הרב אריאל הוא מבהיר כי מבחינתו דבר לא השתנה. חרף העובדה שאינו אומר זאת במילים מפורשות, נראה כי מבחינתו החלטת הרבנים להגדיר את הרב כהנא כמועמד הציונות הדתית עדיין רלוונטית. "אני לא הכתובת", אמר. "היתה החלטת הוועדה. סיכמנו את הדברים, שלחנו מכתב לבצלאל סמוטריץ' שמסביר את ההחלטה ואת השלכותיה, וזהו - עשינו את שלנו".
הוא לא הסכים לומר במפורש כי הרב כהנא הוא בעיניו המועמד הרשמי, אך הבהיר: "היתה החלטה. נכון שהדברים מורכבים ואני לא יודע בדיוק איך אפשר לייצר אותם, אבל זו ההחלטה שלנו".
הרב מיכה הלוי מסר בתגובה:

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר