גילוי מרגש באושוויץ: נער מצא עדות לגורל בן משפחתו שנעלם בשואה

במהלך מסע חינוכי לפולין יובל, נער יהודי-אמריקאי בן 16, גילה מידע מזעזע על גורלו של דודו שנרצח באושוויץ • "בטיול הזה מצאתי הוכחה קונקרטית שהוא נרצח שם"

"סגירת מעגל מיוחדת עבור מספר דורות של המשפחה". צילום: צופים צפון אמריקה

יובל, חבר בתנועת הנוער 'צופים צפון אמריקה', זיהה את שמו של אלפרד "פרדי" פופר, אחיו של סבו, בתערוכה המציגה ציורים של ילדים שנספו במחנה. "פרדי היה רק בן 13 כשהוא נראה לאחרונה באושוויץ," סיפר יובל. "לראות את שמו בתערוכה המציגה ציורים של ילדים שנרצחו באושוויץ היה משמעותי מאוד עבורי. זה היה כל כך חשוב כי עד עכשיו כל מה שידענו על פרדי התבסס רק על שמועות, אבל בטיול הזה מצאתי הוכחה קונקרטית שהוא נרצח שם. לצערי, סבא שלי נפטר במהלך הקורונה, אבל סיפרתי לסבתא שלי על כך."

"שכשראיתי את השם של פרדי, לא נשמתי",

מיכל, אמו של יובל וראשת שבט תפוח בניו יורק, הוסיפה: "האמת היא שכשראיתי את השם של פרדי לא נשמתי. זו הייתה סגירת מעגל מיוחדת עבור מספר דורות של המשפחה."

המשלחת, שכללה כ-100 בני נוער בגילי 18-16, ביקרה באתרים היסטוריים כמו אושוויץ, מיידנק וגטו ורשה. המסע נועד להעמיק את הבנתם של המשתתפים לגבי השואה ולחזק את זהותם היהודית.

יניב בירן, מנכ"ל 'צופים צפון אמריקה', הדגיש את חשיבות המסע: "המשלחת הזו מציעה לנוער שלנו הזדמנות ייחודית להבין ולהתחבר למורשת היהודית שלהם. זוהי המשלחת הראשונה שאנו שולחים לפולין לאחר הטבח ב-7 באוקטובר בישראל, שהשפיע על כל חברינו, שבאים ממשפחות ישראליות או שיש להם משפחות בישראל. זו הייתה שנה קשה עבורנו, והחיבור למורשת היהודית שלנו נעשה עמוק עוד יותר. המשלחת של השנה הייתה שונה מכיוון שהעבר משתלב עם ההווה. זו חוויה חיונית שתורמת באופן משמעותי להתפתחות האישית והתרבותית ולתחושת הקהילתיות שלהם."

"המשלחת הראשונה שאנו שולחים לפולין לאחר הטבח ב-7 באוקטובר", צילום: צופים צפון אמריקה

המשתתפים עברו הכנה מקיפה לפני המסע, כולל סמינרים וראיונות אישיים. לאחר שובם, הם התכנסו לדון בחוויותיהם ובהשפעתן על עתידם. 'צופים צפון אמריקה' הוא ארגון המפעיל כ-28 שבטים דוברי עברית ברחבי ארה"ב, ומתמקד בטיפוח זהות יהודית וישראלית בקרב בני נוער.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר