170 אזכרות בשבוע: כך נערכים לציון 7 באוקטובר בבתי העלמין

חלק ממבצע ההיערכות לאזכרות, מגייסת הרבנות כ-50 חזנים במילואים על מנת לעמוד במשימה • מי שאמון על ניהול, הפקת וביצוע האזכרות לחללי צה״ל הוא גדוד הבל״ק

הלוויה צבאית (ארכיון). צילום: צילום: יוסי זליגר

השבוע ימלאו 11 חודש עבריים לאירועי 7 באוקטובר. על פי מנהג חלק מעדות ישראל ביום זה יציינו המשפחות אזכרה במלאות 11 חודשים לנפילת יקיריהם בקרבות אותו היום. הרבנות הצבאית החלה במבצע רחב היקף על מנת לעמוד בכמות חסרת תקדים של כ-170 אזכרות בשבוע זה. כחלק ממבצע ההיערכות לאזכרות, מגייסת הרבנות כ-50 חזנים במילואים על מנת לעמוד במשימה מורכבת זו הכוללת אזכרות בכל חלקי הארץ מדן ועד אילת.

מי שאמון על ניהול, הפקת וביצוע האזכרות לחללי צה״ל הוא גדוד הבל״ק - גדוד הרבנות הצבאית המשמש כזרוע הארוכה של ענף הזיהוי והקבורה של הרבנות הצבאית. בתחילת המלחמה הגדוד היה אחראי על סידור כלל הלוויות של חללי צה״ל שנפלו בקרבות ובימי השיא שלאחר השביעי באוקטובר קיים למעלה מ-80 לוויות ביום אחד.

הלוויה צבאית (למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: אורן בן חקון

חיילי הגדוד מלווים את המשפחות השכולות, מקיימים את אזכרות השבעה והשלושים ומציינים כי בעקבות כך שהשנה האחרונה הייתה שנה מעוברת ישנן משפחות שייקימו בחודשים הקרובים שלוש אזכרות - לציון 11 חודש, 12 ו-13 חודש לנפילת יקיריהן. הרבנות הצבאית, ענף הזיהוי והקבורה וגדוד הבל״ק ממשיכים לכל אורך המלחמה לבצע את מלאכתם הקשה והמורכבת בצורה המקצועית והרגישה ביותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר