אלוף משנה אחסאן דקסה. צילום: אייל מרגולין/ג'יני

לשכת האתיקה נגד רופאה שהתבטאה נגד אל"מ אחסאן דקסה ז"ל ברשת החברתית

ד"ר בתלה פלאח, מומחית ברפואה פנימית וקרדיולוגיה, מחזיקה ברישיון של משרד הבריאות לעסוק ברפואה בישראל • היא פרסמה באינסטגרם את תמונתו של אל"מ אחסאן דקסה ז"ל, מח"ט 401 שנהרג בקרב בצפון הרצועה, לצד התבטאות לא ראויה כלפיו • לשכת האתיקה ביקשה להתלות את רישיון העיסוק שלה: "מומלץ כי רופאים ישקלו את דבריהם"

[object Object]

לשכת האתיקה בהסתדרות הרפואית יוצאים היום (רביעי) נגד רופאה ישראלית בטענה שהתבטאה ברשת נגד אל"מ אחסאן דקסה ז"ל, מח"ט 401 שנהרג בקרב בצפון הרצועה. בלשכה לאתיקה פנו למשרד הבריאות וביקשו להתלות את רשיונה של הרופאה. בפניה נכתב כי היא פרסמה באינסטגרם את תמונתו של דקסה לצד הכיתוב: "זה גורלו של כל פושע, ההתנגדות נוקמת".

בדאלית אל כרמל נפרדים מאלוף משנה אחסאן דקסה: "ראינו בו ממש דגם לחיקוי להרבה צעירים" // מישל דוט קום

ד"ר בתלה פלאח, מומחית ברפואה פנימית וקרדיולוגיה, עבדה בעבר בהדסה והשתלמה גם בתל השומר, אך בשנים האחרונות עובדת וחיה בניו יורק. היא מחזיקה ברישיון של משרד הבריאות לעסוק ברפואה בישראל. בעקבות ההתבטאויות, פנה ד"ר יוסי ולפיש, יו"ר הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית, לעו"ד תומר דגני, התובע הראשי במשרד הבריאות וביקש להתלות את רישיון העיסוק של ד"ר פלאח ברפואה.

הפוסט של ד"ר בתלה פלאח נגד אל"מ אחסאן דקסה ז"ל, צילום: רשתות חברתיות

דוקטור ולפיש נימק כי "מבחינה אתית, לרופאים קיימת הזכות לחופש ביטוי ככלל אזרחי המדינה. אך יחד עם זאת, על הרופא גם להתבטא באיפוק בכל מסגרת הקשורה למקצועם או למקום עבודתם, לנהוג באחריות, בהתחשבות, בכבוד ובסובלנות בדיבורם בכלל, ובתקשורת בפרט. יש להימנע מכל פרסום שיש בו כדי לפגוע בכבוד המקצוע. לפיכך, מומלץ כי רופאים ישקלו את דבריהם כאשר הם מתבטאים באמצעי התקשורת ובכלל". הוא המשיך והוסיף: "אודה כי משרד הבריאות ישקול את התליית רישיונה של הרופאה מלעסוק ברפואה בישראל".

ד"ר יוסי ולפיש (ארכיון), צילום: יהודה פרץ

לד"ר פלאח התבטאויות נוספות ברשתות החברתיות נגד הסיוע האמריקני למלחמה בעזה ובלבנון, ועוד. קרדיולוג בכיר ציין כי "בעקבות ההתבטאויות שלה וזו לא הראשונה, נידינו אותה מכל הקבוצות שלנו".

סא"ל אחסאן דקסה ז"ל, צילום: דובר צה"ל

אלוף משנה אחסאן דקסה, מפקד חטיבה 401, נהרג ביום ראשון במהלך פעילות מבצעית בג'בלייה שברצועת עזה. דקסה, בן 41, נפגע ממטען גחון שהופעל נגד כוחותינו באזור. הוא הקצין הבכיר ביותר שנהרג מתחילת הפעולה הקרקעית ברצועה לצד אלוף-משנה יצחק בן בשט, אחרי שב-7 באוקטובר נפלו בקרב ארבעה מח"טים נוספים. בכך מניין חללי צה"ל ששמם הותר לפרסום עלה ל-749.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו