ניתוח קיסרי. צילום: Getty Images

טרגדיה בצפון: תינוק נפטר במהלך לידה בניתוח קיסרי "צרפתי"

בניתוח מסוג זה נעשה חתך קטן יותר בצד הבטן, שאינו חודר לחלל הבטן ומקל על משך ההתאוששות של היולדת • משרד הבריאות פתח בחקירה

[object Object]

אירוע טרגי בבית החולים האנגלי בנצרת: תינוק נפטר במהלך לידה שנעשתה בניתוח קיסרי "צרפתי". מקרה דווח למשרד הבריאות וייבדק.  היולדת שוחררה לביתה ומצבה טוב. מדובר בניתוח קיסרי רביעי של היולדת כאשר גם השלישי היה קיסרי צרפתי שבוצע בביה"ח האנגלי.

ניתוח קיסרי "צרפתי", הוא ניתוח שבו נעשה חתך קטן יותר בצד הבטן, שאינו חודר לחלל הבטן ומקל על משך ההתאוששות מהניתוח. החתך נעשה באזור שמערב כמות מופחתת של רקמות וקצות עצבים.מכיון שהחתך קטן התינוק מחולץ בעזרת כפות מיוחדות.

בית החולים האנגלי בנצרת, צילום: ללא

בישראל נעשו כ-300 ניתוחים כאלו באסף הרופא (כיום הם מתבצעים רק כחלק ממחקר) וכ-1,500 בבית החולים האנגלי בנצרת. בעבר גם בשיבא ביצעו ניתוח שכזה.

בינואר 2023 הנחה משרד הבריאות להפסיק את ביצוע הניתוח הזה בשל סיכונים שכרוכים בו, אך בעקבות ערעור של נשים שטענו לפגיעה בחופש הבחירה בלידה בוטל הנוהל ומותר לבצע את הניתוח בכפוף לכך שהאישה חותמת על כך שהיא מודעת לסיכונים שבהליך.

גורם רפואי מביה"ח האנגלי בנצרת ביקש להדגיש כי: "מלבד היותו אירוע טראגי, מדובר במקרה חריג לאחר כ-2,000 ניתוחים מוצלחים מסוג זה שבוצעו בארץ, מתוכם כ-1,500 בביה"ח האנגלי. כמו כן, יש לציין כי בנוסף לישראל, כיום ניתן לעבור את הניתוח גם במדינות נוספות בהן רופאים הוכשרו לכך במיוחד ובהן: בלגיה, צרפת, קרואטיה, לוקסמבורג, שוויץ ופולין,
מבית החולים האנגלי בנצרת נמסר: "מדובר באירוע טראגי שדווח כמקובל למשרד הבריאות ונמצא בבדיקה לעומק. אנו משתתפים בצערה הרב של המשפחה ומלווים אותה".

ממשרד הבריאות נמסר: "בסיום עבודה של ועדה מקצועית שבחנה את הנושא, אישר משרד הבריאות את קיום הניתוח, זאת בתנאי שהיולדת תעודכן בסיכונים הנילווים לניתוח ספציפי זה שהם שונים מניתוח קיסרי שנעשה בבתי חולים אחרים בארץ ובעולם. האירוע המצער דווח למשרד הבריאות כמקובל, והוא נמצא בהליך בדיקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו