לוחמים לשעבר: יחידת 4X4 תסייע בחילוץ בזמני חירום ולחימה בצפון

יחידת מתנדבים בעלי רכבי שטח תסייע לבית החולים זיו בזמני לחימה • היחידה כוללת יוצאי יחידות קרביות והוקמה בשיתוף פעולה עם פיקוד הצפון • פרופ' זרקא: "נבטיח רציפות תפקודית גם במצבי חירום"

יחידת החילוץ החדשה. צילום: בית החולים זיו

במרכז הרפואי זיו שבצפת נערכים לתרחישים שונים לקראת הלחימה בצפון, תוך מתן דגש מיוחד לתרחיש של "אי בודד". בתרחיש זה, עקב ירי נרחב או חסימות כבישים, ייווצר קושי משמעותי להגיע לבית החולים, והוא יידרש לתפקד בצורה עצמאית וללא תמיכה חיצונית. היום (ראשון), הוכרז על הקמת יחידה חדשה המורכבת ממתנדבים תושבי האזור, בעלי רכבי שטח בעלי הנעה 4*4, שתסייע בהעברת ציוד, כוח אדם ומנות דם לבית החולים בעת הצורך.

הלחימה בצפון, צילום: אי.אף.פי

היחידה, אשר הוקמה בשיתוף פעולה עם פיקוד הצפון, מבוססת על מתנדבים מיחידת החילוץ וההצלה של מבואות חרמון ותושבי האזור, יוצאי יחידות קרביות עם ניסיון קרבי ויכולת תפעול רכבי שטח בדרכי עפר והרים. חלק מהמתנדבים יגויסו בצו 8 בהתאם למצב החירום.

בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין רס"ן (במיל') איתי חיניץ, מפקד היחידה החדשה, לבין הנהלת בית החולים בראשות פרופ' סלמאן זרקא. במפגש נכחו גם פרופ' אבירם ניסן, המכיר חלק מהמתנדבים במשך שנים רבות, וגב' יהודית כהן, אחראית שעת חירום בבית החולים.

פרופסור זרקא, צילום: קוקו

לדברי פרופ' זרקא: "היחידה החדשה תבטיח את הגעת הצוותים והציוד החיוני גם במצבי נתק, ותשמור על פעילות רציפה של בית החולים בזמנים קריטיים. אני מודה לכל המתנדבים שהצטרפו ולקחו חלק חשוב במאמץ החיוני הזה."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר