דיכאון והפרעות אכילה: חשש מנזקים נפשיים לתלמידי התיכונים עקב השביתה

יו"ר איגוד רופאי הילדים קורא לשרי החינוך והאוצר וליו"ר ארגון המורים לחדש מיידית את המו"מ • "חשש מקפיצה בתופעות כמו בתקופת הקורונה"

כיתה בשביתה. צילום: יהושע יוסף

האיגוד לרפואת ילדים מזהיר הבוקר (ראשון) מנזק נפשי בלתי הפיך לתלמידי התיכון עקב השביתה שנכנסה היום לשבוע השני. האיגוד קורא לשרי החינוך והאוצר וליו"ר ארגון המורים לחדש מיידית את המו"מ ולהגיע עוד היום להסכם.

יו"ר האיגוד, פרופ' צחי גרוסמן: "שום מסגרת אלטרנטיבית לא יכולה למלא את מקום בתי הספר עצמם. בהוראה מלאה, כמעטפת מחזקת לנפשם ובריאותם של הנערות והנערים. כבר הכרנו את הנזק הנפשי שנגרם בתקופת הקורונה, בעת שמאות אלפי הילדים נעדרו מבתי הספר. אין שום צורך ליצור עכשיו חזית שמינית במלחמה. הנפש של הילדים היא בנפשנו".

משה בן שמחון

פרופ' גרוסמן הוסיף כי "הקריאה שלנו מאד ברורה. זו זעקה. אי אפשר לשכוח שרק לא מזמן ראינו מה קרה כששבועות ארוכים ילדים ונערים לא הגיעו לבתי ספר בגלל הקורונה וראינו צונאמי של הפרעות אכילה, דיכאון והשמנה של ילדים ובני נוער. עד היום אנחנו מתמודדים עם המפץ הנפשי שבעקבות הקורונה.

"עכשיו אנחנו במצב של שביתה לאורך לא ידוע. זועקים לראש הממשלה להכנס לעובי הקורה. וזועקים לפתרון למען הנערים האלה שנשארים בבית ועלולים לפתח תופעות נפשיות בגלל העיכוב בחזרה ללימודים.

פרופ' צחי גרוסמן, צילום: יהושע יוסף

"למדנו בקורונה שהיו גם נזקים גופניים כמו נתוני השמנה שזינקו וגם נזקים נפשיים מכך שילד יושב בבית מבודד ללא אינטרקציה חברתית. דיכאון והפרועת אכילה אנחנו רואים במספרים אדירים. אנחנו לא רוצם שתהיה עוד קפיצה בתחלואה מהתסמונות האלה. לצערי, עם כל הדברים הקשים שאנחנו עוברים במדינה נהיינו אדישים לזה שמתבגרים יושבים בבית ולא בבית ספר", מסכם פרופ' גרוסמן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר