מעורר דאגה: גידול של 150% בפניות ישראלים לטיפול על רקע פחד וחרדה

כך עולה מנתונים שנאספו על ידי "מכבי טבעי" • דבורה חסיד, מנכ"לית הרשת: "ככל שעוברים החודשים מאז פרוץ המלחמה, אנו נחשפים יותר ויותר לקשיים שחווים ישראלים רבים בתחומי הבריאות והנפש"

המצב הנפשי עלול להיפגע במצבי חרדה של מלחמה. צילום: GettyImages, (אילוסטרציה)

נתונים השוואתיים בין נובמבר 2023 לאוגוסט 2024, אל מול התקופה המקבילה אשתקד, מעידים על עלייה מדאיגה בהיקף הפניות של ישראלים למתן טיפול רפואי על רקע של מצב נפשי. כך עולה ממידע שנאסף על ידי רשת "מכבי טבעי".

מטופלים ב"מקום מרפא". טיפול במשפחות שכולות ובתושבי העוטף (למצולמים אין קשר לידיעה). , צילום: אפרת אשל

בתקופה שנבדקה נרשם זינוק של 150% בפניות לטיפול רפואי שמקורן בפחד וחרדה וגידול של 78% בפניות על רקע בעיות שינה. הנתונים החדשים המעידים על עלייה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (נובמבר עד אוגוסט), עשויים לשקף את מצבם הפיזי והנפשי של הישראלים. עוד עולה מהנתונים שנרשם גידול של 19% בתלונות על כאבי ראש בשל מתח.

בתקופה בה התורים לטיפול רגשי ארוכים, ניתן לראות כי ישראלים רבים רואים בטיפולי הרפואה המשלימה, המסובסדים בקופת החולים, מענה לקשיים ולסבל שחווים. "בשלושת החודשים האחרונים פתחנו 5 נקודות שירות חדשות, בין היתר בגבעת אלונים בקריית אתא ובחצור הגלילית שבצפון, שנפתחה בתחילת ספטמבר, על מנת להתמודד עם העלייה בביקוש לטיפולים", מספרת דבורה חסיד, מנכ"לית "מכבי טבעי".

"ככל שעוברים החודשים מאז פרוץ המלחמה, אנו נחשפים יותר ויותר לקשיים שחווים ישראלים רבים בתחומי הבריאות והנפש. מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות מצביעים על יעילות הרפואה המשלימה בטיפול במצבים נפשיים שונים כגון דיכאון, חרדה, ופוסט-טראומה, וכמובן ביכולת להקל בצורה משמעותית על הסימפטומים הפיזיים הנגרמים כתוצאה ממצבים נפשיים אלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר