הרעה במצב הילד שחולה באמבה אוכלת המוח: "מורדם ומונשם"

במרכז הרפואי זיו בו מטפלים בילד בן העשר: "באופן מידי הצוות החל בפעולות היערכות להענקת הטיפול המתאים עוד טרם התקבלה תשובה ודאית" • במשרד הבריאות ממליצים למי ששהה בפארק המים חוף הגיא וחש בחום, הקאות, כאבי ראש וטשטוש ראייה להיבדק במיון, אולם אנשים שחשים בטוב ושהו בפארק לא צריכים להיבדק

אמבה אוכלת המוח. צילום: GettyImages

החמרה: מצבו של הילד בן ה- 10 שנדבק באמבה אוכלת המוח מוסיף להיות קשה, ובשעה זו הוא מורדם ומונשם. משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי) שהילד נדבק באמבה הקטלנית כנראה בחוף גיא בכינרת ונשקפת סכנה לחייו.

המרכז הרפואי זיו בצפת, צילום: אנצ'ו גוש-ג'יני

בעקבות ההרעה במצבו של הצעיר, הצוות במחלקת הילדים במרכז הרפואי זיו, העלה את החשד במהירות ועוד טרם התקבל הזיהוי הוודאי דרך המעבדה, הוחלט על תחילת מתן טיפול אנטיביוטי מקיף. כולנו תקווה שהתגובה המהירה כולל מתן הטיפול תציל את חייו של הילד שכאמור מצבו קשה. ד"ר הלל פרנקנטל, מומחה בכיר בטיפול נמרץ ילדים בזיו, אמר לנוכח הטיפול במקרה: "מדובר בילד בן 10, בריא שהגיע אתמול בבוקר לחדר המיון במרכז הרפואי זיו, לאחר ארבעה ימים שלא חש בטוב. הילד הובא ע"י הוריו וכבר בבירור ראשוני עלה חשד להידבקות במחלת האמבה הנדירה. באופן מידי הצוות החל בפעולות היערכות להענקת הטיפול המתאים עוד טרם התקבלה תשובה ודאית" עוד הוסיף "שהטיפול כלל תרופות שאינן נמצאות בשגרה בבתי החולים והן הובאו במהרה לזיו".

אמבה אוכלת מוח בפארק המים בחוף גיא, צילום: גיל אליהו - ג'יני

הסכנה הגדולה טמונה בשיעור התמותה הגבוה של המחלה. ד"ר פרח חנא, מומחה זיהומים בילדים מהמרכז הרפואי זיו מסר: "בעולם דווחו ואובחנו כמה מאות מקרים, ובודדים שרדו. ולכן הזיהוי המהיר של הצוות העניק זמן יקר וחשוב וכולנו תקווה שהדבר יציל את חייו של הילד". בעקבות הימצאות הנגיף הנדיר, במשרד הבריאות ממליצים לכל אדם שהיה בפארק המים חוף גיא בשבועות האחרונים וסובל מאחד התסמינים הבאים: חום, כאבי ראש, טשטוש ראייה או הקאות להיבדק במיון בבית החולים הקרוב בביתו. יחד עם זאת מבהירים במשרד כי אלו שאינם סובלים מתסמינים אלה, לא נדרשים לבדיקה, גם אם היו בפארק.

הנהלת פארק המים חוף גיא מסרה בתגובה: "בטיחות המבלים עומדת בראש מעיינינו ועל כך לא נתפשר. אנו משתפים פעולה באופן מלא עם משרד הבריאות ועם כל הגורמים המוסמכים. אנו מבצעים באופן שגרתי בדיקות מחמירות הנוגעות לתנאי התברואה במקום וכן אנו עומדים בקשר שוטף עם משרד הבריאות ונשוב לפעילות רק בתיאום מלא עם משרד הבריאות ולאחר שנשוב ונוודא כי הפארק בטוח לחלוטין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר