האמבה הנדירה . צילום: Getty Images

משרד הבריאות מאשר: ילד בן 10 נדבק באמבה "אוכלת מוח", מצבו קשה

הילד בן 10 לקה בדלקת מוחית, מורדם ומונשם בטיפול נמרץ בבית החולים זיו • הבוקר נשלחה דגימה למעבדות משרד הבריאות על מנת לאשר או לשלול את ההידבקות באמבה הנדירה

[object Object]

מקרה נוסף של אבמה "אוכלת מוח" בישראל: ילד בן 10 שלקה בדלקת מוחית, מורדם ומונשם בטיפול נמרץ בבית החולים זיו. הבוקר (רביעי) נשלחה דגימה למעבדות משרד הבריאות על מנת לשלול או לאשר את ההידבקות באמבה הנדירה (naegleria Fowleri). משרד הבריאות אישר כי הילד אכן חלה באמבה נדירה.

לפי הידוע, הילד ללא מחלות רקע, לקה בדלקת מוחית לאחר שטבל במקור מים בצפון. הוא הובא אתמול לאחר ארבעה ימים שלא חש בטוב ושהה בביתו. הצוות הרפואי העלה מיד חשד לדלקת קרום המוח, ובמקביל החל בבדיקות נרחבות נוספות, לזיהוי הגורם.

לפני כשלושה שבועות הלך לעולמו צעיר בן 26 שנדבק באמבה. מרגע האשפוז, השתמשו הצוותים הרפואיים בכל העומד לרשותם, כולל טיפול תרופתי והתערבויות כירורגיות במטרה להציל את חייו של המטופל, אך מצבו הוסיף להידרדר עד שנפטר. התמותה מהאמבה מגיעה לכמעט 100% מהמקרים.

אמבה אוכלת מוח מזן "נאלגריה פואלרי", צילום: ויקיפדיה

אמבה "אוכלת מוח" היא טפיל חד-תאי נדיר אך קטלני הנמצא במקורות מים מתוקים חמים. ההידבקות נעשית בשאיפה דרך האף, ומשם האמבה מגיעה ישירות למוח. לאור זאת, מומחים ממליצים להיזהר ברחצה במקורות מים חמים, במיוחד בתקופות של טמפרטורות גבוהות.

הסכנה הגדולה טמונה בשיעור התמותה הגבוה של המחלה. ד"ר היבא אבו זיאד, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ומניעת זיהומים במרכז רפואי צפון (פוריה), אמרה בראיון ל"ישראל היום" כי "בעולם דווחו ואובחנו כמה מאות מקרים, ורק 11 אנשים שרדו. שיעור התמותה הוא 98-99 אחוזים. המחלה מתפתחת במהירות, כאשר התסמינים הראשוניים כוללים חום וכאבי ראש, אך המצב עלול להידרדר במהירות לכדי מצב קריטי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו