נתפס ״על חם״ כשהוא ממשיך לטפל: צו סגירה מנהלי לרופא מהצפון שהתחזה למנתח פלסטי

על ד"ר אחמד בדראן נאסר לעסוק ברפואה, וחקירת משטרה נפתחה נגדו כבר בשנה שעברה • למרות זאת, הוא המשיך לטפל בנשים שהגיעו אליו לקליניקה • ביה"ח כרמל דיווח על מטופלת שהזריק לה חומר מילוי לשדיים וטופלה כשהיא במצב קשה • המשטרה פשטה על המרפאה שלו בנוף הגליל והציאה צו סגירה למקום

ד"ר אחמד בדראן. משרד הבריאות סגר מרפאות שלו בישראל. צילום: אינסטגרם

כבר לפני שנתיים נחשף ב"ישראל היום" כי ד"ר בדראן יעמוד לדין משמעתי בחשד לרשלנות רפואית חמורה. בהמשך, נאסר על בדראן לעסוק ברפואה, וחקירת משטרה נפתחה נגדו, כשלפחות שמונה נשים אושפזו לאחר שביצע בהן שאיבת שומן ללא סמכות. ולמרות זאת, נטען שהוא ממשיך לטפל וממשיך לפרסם עצמו והתגלה כי הוא המשיך לעבוד, למרות שאסור לו. היום (ראשון), הוצא צו סגירה למרפאה.

"תוצאות מיידיות!", צילום: דף האינסטגרם של ד"ר בדראן

בפשיטה על המרפאה שלו בנוף הגליל תפסו אותו השוטרים ״על חם״ כשהוא ממשיך לטפל. במקום היתה מטופלת עם מזרקים. כאמור, מבי״ח כרמל הגיע דיווח לאחרונה על מטופלת שהזריק לה חומר מילוי לשדיים וטופלה כשהיא במצב קשה. 

כזכור, לפחות שמונה נשים אושפזו בבתי החולים לאחר שטופלו על ידי ד"ר בדראן - אחת מהן בת 43 במצב קשה ובסכנת חיים - לאחר שביצע בהן שאיבת שומן אף שהוא רופא כללי ושאין לו התמחות שמאפשרת זאת. במקרים אחרים נחשד שמכר למטופליו "כדורי הרזיה" שלא ידוע כלל מה מקורם.

בחודש יוני 2023, משרד הבריאות פתח בהליך משמעתי נגדו ואף שלל את רישיונו לחצי שנה בהליך ביניים. במקביל לכך התנהלה חקירה סמויה על ידי המשטרה, שהגיעה לסיומה במעצרו של בדראן ובהבאתו בפני השופטת רים בראנסה מבית משפט השלום בטבריה.

פרסום טיפול של שאיבת שומן, צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ד"ר אחמד בדראן

בית המשפט שחרר את ד"ר בדראן בתנאים מגבילים ובערבות של 10 אלף שקלים, ולאחר הפקדת סכום כסף נוסף שיבטיח שלא יפר את ההגבלות שהושתו עליו. בין התנאים המגבילים: נאסר עליו לעסוק ברפואה למשך חודשיים (נוסף על שלילת הרישיון שהוא כבר מצוי בה מטעם משרד הבריאות) עד ל־18 באוגוסט. נוסף על כך, נאסר עליו להיכנס למרפאות שברשותו, לרבות המרפאות שברשות הפלשתינית, עד לתאריך זה. 

יו״ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, פרופ׳ יוסי חייק מסר בתגובה: ״מקרה זה הוא רק קצה הקרחון לפעולות כירורגיות וזעירות המבוצעות בישראל, על ידי אנשים שאינם בעלי מומחיות ואינם בעלי הרשאה לעסוק ולבצע טיפולים רפואיים - שנמכרים כאסתטיים. בניתוחים ופעולות אלה, אשר נחשבות כפעולות רפואיות ואסתטיות, יש לבצע רק על ידי רופא מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, וכן רק במוסדות המוכרים לטיפולים מסוג זה. על הציבור לבדוק ולוודא את רישיונות המרפאה ואת רשיונות הרופא המומחה המטפל״

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר