הטיפות עלולות להיות מסוכנות לשימוש. אילוסטרציה. צילום: עומר מסינגר

בניגוד לחוק: הטיפות שמשווקות ברשתות ומיוחסות להן סגולות רפואיות

חברת "בסט דיפו" משווקת מוצר טבעי לכאורה שנועד "לתמוך בבריאות מערכת הנשימה" • בפרסום המוצר נכתב שהוא "נבדק מעבדתית", מבלי לציין באיזו מעבדה עבר את הבדיקה ובפיקוח מי • משרד הבריאות: אין אישור ייבוא מסחרי למוצר • בעקבות פניית "ישראל היום" לקבלת תגובה - האתר של החברה נחסם, אך הפרופיל באינסטגרם עדיין פעיל ומציע את הטיפות שעלולות לסכן את הצרכנים

[object Object]

גולשים ברשתות החברתיות נתקלו בפרסומות של חברת "בסט דיפו" המשווקת מוצר טבעי לכאורה שנועד לתמוך בבריאות מערכת הנשימה. מדובר בתמצית עלי מולין, שנוטלים על ידי טפטוף לגרון ובליעה, או לחלופין ערבוב במשקה. התוסף, כך לפי הפרסומים, "מנקה במהירות את הצטברות הליחה, משחזר רמות ויטמינים ומחזק את הבריאות הברונכיאלית ואת הנשימה" וניתן לרכוש אותו אונליין ברשת. בעקבות פניית "ישראל היום" לקבל תגובה - האתר של החברה נחסם. הפרופיל באינסטגרם עדיין פעיל.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by BestDepo - בסט דיפו (@bestdepo_il)

על פי בדיקה של משרד הבריאות לא נמצא אישור ייבוא מסחרי למוצר של חברת "בסט דיפו". לאחר פנייה שעשינו למשרד הבריאות, נאמר לנו כי טיפות המוליין הללו משווקות בניגוד לחוק תוך ייחוס סגולות ריפוי, ללא ציון על המוצר כי מדובר בתוסף תזונה וללא סימון בעברית. "מוליין הוא סוג של צמח בעל סגולות רפואיות מסוימות", כך נכתב בפרסום. "שימוש במוליין, יחד עם תרופות מסורתיות לאסטמה, עשוי לספק הקלה נוספת בתסמינים כמו שיעול וקשיי נשימה. לפיטוכימיקלים מסוימים שנמצאו במוליין עשויים להיות פוטנציאל להקל על שיעול, להפחית דלקת בדרכי הנשימה ולשחרר ריר. ישנן דרכים שונות להשתמש במוליין, אך הדרך הנפוצה ביותר היא להכין חליטות תה או סירופים עם התמצית ולבלוע אותה".

יש לציין שבפרסום המוצר נכתב שהמוצר "נבדק מעבדתית", מבלי לציין באיזו מעבדה המוצר נבדק ובפיקוח מי. בתגובתו, משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני השימוש בתוספי תזונה כמו כדורים, אבקות, חליטות, משחות ושיקויים להם מיוחסים סגולות ריפוי או מניעת מחלות ושאינם מיובאים או מיוצרים כחוק. בנוסף, על פי החוק, ניתן לייחס סגולות ריפוי ומניעת מחלות רק לתכשירים רפואיים ותרופות, וזאת בהתאם לתנאי הרישום שנקבעו ולאחר הוכחת יעילותם, בטיחותם ואיכותם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו