דווקא עכשיו: למד רפואה בארץ, עשה קריירה בארה"ב - וחזר אחרי 30 שנה

פרופ' יוג'ין רפפורט הצליח כרופא מרדים בקליפורניה, וחלם לעלות ארצה מאז שעזב את ישראל ב־1993, אך נואש מהתהליך המתיש להכרה ברישיונו האמריקני • המלחמה חוללה בו את המפנה, ולפני שבועיים הוא הגשים את חלומו: "זה זמן פנומנלי להיות בו כאן"

יוג'ין עם פרופ' פיזוב מביה"ח הדסה. צילום: ללא קרדיט

במשך 30 שנה חלם פרופ' יוג'ין רפפורט (58), רופא מרדים בבתי חולים בקליפורניה, לעלות לישראל. לפני שבועיים הוא נחת בארץ עם בתו, שירה, שמתרגשת לחגוג פה את בת המצווה שלה. רבקה, בתו השנייה, עלתה ארצה כבר לפני כשלושה חודשים. "זה זמן פנומנלי להיות בו בארץ, ואני מאוד נרגש להגשים חלום של 30 שנה", מכריז יוג'ין.

את מקצועו הוא למד בבית הספר לרפואה בתל אביב, עד 1993 ("בתקופה שסדאם חוסיין איים לשרוף חצי ממדינת ישראל", הוא נזכר), ובסיומם עבר לעבוד בארה"ב לפרנסתו - אך החלום לעלות ארצה נשאר בו.

ב־2017 החל יוג'ין בתהליך ההכרה ברישיון הרופא שלו בארץ, ופעמיים התייאש בגלל הביורוקרטיה הכרוכה בכך, אך המלחמה האיצה את תוכניותיו והוא עשה סוף־סוף את הצעד - בסיוע ארגון "נפש בנפש" ובשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו־JNF ארה"ב - וכעת הוא רוצה לעבוד כרופא באיכילוב.

"הזדמנות מדהימה"

בתחילת המלחמה חיפש יוג'ין כל דרך לעזור, והוא אף התנדב כמרדים בבית החולים הדסה למשך כשבועיים. "הוסיפו אותי לקבוצת ווטסאפ של מרדימים, 'מתנדבים למען ישראל', שנוהלה בידי רופא מהדסה, וב־7 באוקטובר אני חושב שיהודים רבים ברחבי העולם חשבו מה הם יכולים לעשות כדי לעזור. קהילת המרדימים היא קהילה קטנה, והתרומה הכי גדולה שיש לי היא ההתמחות שלי בהרדמה, בפרט הרדמה של לב־חזה שהיא נחוצה ומבוקשת".

תקופת ההתנדבות בהדסה, מספר יוג'ין, "היתה הזדמנות ממש מדהימה. כרופא בכיר בלוס אנג'לס רציתי לוודא שמי שנלחם למען ישראל ומגן על המדינה, שיהיה לו רופא מיומן שיטפל בו.

"היה לנו חייל שידו נפגעה מ־RPG והוא התלונן על הכאב לאחר הניתוח. עשיתי לו הרדמה להפחתת כאב (בלוק) כדי לוודא שלא יכאב לו, ורק בשביל זה הנסיעה שלי לארץ היתה שווה. הוא לחם בעזה וסיכן את חייו למען ישראל. אם אני יכול לעזור לאנשים שהיו מוכנים לסכן את חייהם למען המדינה, זו זכות עבורי כרופא".

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "פרופ' רפפורט ובתו שירה עלו לישראל במטרה לחזק את המדינה דווקא בעת מלחמה וכדי להציל חיים. ביחד עם שותפינו מהסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית ו'נפש בנפש' אנחנו פועלים רבות להעלות יהודים החפצים להיות שותפים בחיזוק המדינה, ובפרט פועלים להביא רופאים כדי לחזק את מערכת הבריאות בישראל".

הרב יהושע פס, מייסד-שותף ומנכ״ל נפש בנפש: ״לפני שנה זכיתי לפגוש את ד״ר רפפורט באירוע ה-MedEx, המסייע לרופאים בזירוז הליך הרישוי ומציאת העבודה שלהם, תודות לשותפינו המדהימים במשרד העלייה והקליטה ומשרד הבריאות. נחשפתי לאדם מרשים וערכי עם אמביציה ויכולות אדירות בתחומו. מרגש לראות את חלומו של יוג׳ין לעלות ארצה ולתרום מיכולותיו כרופא בישראל מתממש, גם אחרי 30 שנה. ברוך הבא!״

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר