מתכונת "אי בודד" וסיוע של אברכים: בתי החולים בצפון נערכים להתלקחות בצפון

מנהל המרכז, פרופ' מסעד ברהום, שלח איגרת למנהלים וציין כי בית החולים ערוך בכלל המישורים למלחמה בחזית הצפונית • גם בבית החולים זיו בצפת הודיע כי במקרה כזה, עובדים במשמרת יידרשו להישאר זמן נוסף • "חובתנו להיות ערוכים ומוכנים להחמרת המצב"

המרכז הרפואי לגליל. צילום: רוני אלברט

על רקע העלייה בסבירות לפתיחת חזית מלחמתית צפונית, שיגר הבוקר (חמישי) מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ' מסעד ברהום, איגרת למנהלים. הוא ציין כי רמת המוכנות הנדרשת מכלל העובדים גבוהה במיוחד.

פרופ' ברהום, הזהיר באיגרת מפני אפשרות להתלקחות מלחמתית בצפון. "הסבירות להתלקחות אירוע מלחמתי בצפון מצויה בעלייה מתמדת ואנו מבינים כי היא עשויה להיפתח ללא כל התרעה". עוד הוסיף, כי בית החולים נערך לתרחיש קיצון של "אי בודד" - מצב בו יידרש לתפקד באופן עצמאי ללא תמיכה חיצונית. לשם כך, הצטייד המרכז הרפואי במלאים מוגברים בכל התחומים, המספיקים למספר ימי לחימה.

זירת נפילה בנהריה (ארכיון) \\ השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לדבריו, המרכז נערך לכך שהמציאות תשתנה גם מבחינת יכולת העובדים להגיע והיכולת לשמור על רצף משמרות סדור. "בהינתן כל אלו, ובשל העובדה כי זו תקופת חופשות ובילוי, הוריתי את ההנהלה לאפשר חופשות והיעדרויות בהיקף שלא יעלה על 33% בכל מחלקה/אגף/מדור".

"אין מידע קונקרטי"

גם עובדי בית החולים זיו בצפת קיבלו הנחיות להיערך לפרוץ מלחמה במספר תרחישים. מנהל בית החולים, פרופ' סלמאן זרקא, הדגיש כי "אין מידע קונקרטי" באשר לפרוץ מלחמה, אך יש להיערך להתפתחויות נוספות עד כדי מלחמה.

באיגרת לעובדי בית החולים זיו מפורט כי במקרה של מלחמה, עובדים במשמרת יידרשו להישאר זמן נוסף. עוד מצוין שאין להמתין לקריאת חירום כדי להגיע לבית החולים, משום שייתכן שהתקשורת תיפגע.

בית החולים זיו, צילום: סוכנות ג'יני

לצד ההיערכות הפנימית, קיים מנהל המרכז הרפואי השבוע פגישות נוספות עם הצבא, ראש העיר צפת וכן עם רבני ישיבות בצפת, בכדי לקדם סיועם של אברכים לפעילות בית החולים בעת מלחמה. "חובתנו, לצד המשך הטיפול בתושבי הצפון, להיות ערוכים ומוכנים להחמרת המצב בצפון עד כדי מלחמה".

יצוין כי על פי הנחיות משרד הבריאות, נדרש המרכז הרפואי למלאי של ארבעה חודשים בתרופות, ציוד רפואי ומזון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר