"רה"מ ער ומתאושש": בהדסה הודיעו כי הניתוח של נתניהו עבר בהצלחה

ראש הממשלה שביצע במהלך הלילה ניתוח בקע בהרדמה עבר אותו בהצלחה, כך על פי הודעת בית החולים

"ער ובהכרה מלאה" רופאיו של נתניהו לאחר הניתוח// דוברות הדסה עין כרם

"ער, מתאושש ומשוחח עם משפחתו": בבית החולים הדסה עין כרם הודיעו הלילה בין (ראשון לשני) כי ניתוח הבקע של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עבר "כמצופה ובהצלחה".

 

על פי הודעת בית החולים, את ראש הממשלה ניתחו פרופ׳ אלון פיקרסקי, מנהל האגף הכירורגי והכירורגים פרופ׳ גידי זמיר וד״ר דיאנה פנחסוב. המרדימים היו ד״ר יובל מרוז וד״ר אריאל רונן, האחות הראשית בחדר הניתוח הגב׳ לאה כהן. את ההכנות לניתוח ליווה הקרדיולוג ד״ר יצחק ביטון. 

אתמול (ראשון) לשכתו של נתניהו הודיעה כי יעבור את הניתוח בהרדמה מלאה. ל"ישראל היום" נודע כי הניתוח של נתניהו הוא רובוטי ולא לפרוסקופי (זעיר פולשני, ניתוח שבו עושים 3 פתחים קטנים בדופן הבטן ודרכם מכניסים מכשירים), אלא ניתוח רגיל בגישה פתוחה. המשמעות היא זמן החלמה שעשוי להיות ארוך יותר.

כזכור, בחודש דצמבר האחרון, לשכת ראש הממשלה פרסמה את דוח הבריאות השנתי של הצוות הרפואי של בנימין נתניהו שקובע כי ״מצבו הבריאותי תקין לחלוטין״. זאת לאחר שבחודש יולי הוא הובא לבית החולים לאחר שלא חש בטוב והושתל בגופו קוצב לב. 

ד״ר רון דר, אחראי תחום כירורגיה קולורקטאלית במרכז הרפואי צפון, מסביר ונותן רקע כללי על מצבו של רה"מ: "בקע מפשעתי (שבר, הרניה) מוגדר כהתבלטות של איבר תוך בטני בין שכבות דופן הבטן. בקע זה הוא הבקע הנפוץ ביותר בגברים ויכול להיות תסמיני או ללא תסמינים. תסמינים נפוצים הם כאבים באיזור המפשעה, נפיחות, ועד מצב של כאבי בטן והקאות.

"במצבי קיצון, מעי או איבר בטני אחר יכול לעבור כליאה בחלל הבקע ולעבור נמק בשל הפרעה באספקת הדם. תיקון בקע מפשעתי מתבצע כיום בעזרת רשת סינטטית המוחדרת בין שכבות דופן הבטן, וניתן לבצעו בגישה פתוחה (חתך מעל למפשעה), לפרוסקופית (בעזרת שלושה חתכים זעירים ומכשור ייעודי) ואף בעזרת רובוט כירורגי (המנתח שולט בזרועות רובוטיות לביצוע הפרדת הרקמות והנחת הרשת). החלמה ממוצעת לאחר ניתוח פתוח לתיקון בקע מפשעתי אורכת כשבועיים. בגישה לפרוסקופית או רובוטית ההחלמה קצרה יותר ואורכת כשבוע בממוצע"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר