עד 26% ירידה במשקל: תרופה חדשה לטיפול בהשמנה

ה-FDA אישר תרופה לטיפול כנגד השמנה • על פי מחקרים היא יכולה להוריד עד 26% ממשקל הגוף • ד"ר רז הגואל, מנהל המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה: " אנו רואים את התוצאות של המהפכה בטיפול בהשמנה הלכה למעשה במרפאה"

זריקת מונג'רו (טירזפיטייד) לטיפול בהשמנה . צילום: ללא קרדיט

טיפול חדש: מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אשיר תרופה נגד השמנה.. הזריקה שנקראת מונג'רו (טירזפיטייד), נמצאה כמפחיתה עד 26% במשקל הגוף עבור מי שסובל מהשמנה. הטיפול של חברת "אלי לילי" כבר מאושר בישראל לטיפול בסוכרת ואף מועמד לסל התרופות הקרוב.

האישור לתרופה ניתן במסלול אישור מהיר. המחקר על ביססו אושר הטיפול נמצא כי התרופה הפחיתה 18% ממשקל גופם של כ-2500 נבדקים, שלא היו חולי סוכרת. במחקרי ההמשך מצאו הפחתה של 26%. מדובר על הפחתה של כ-21 ק"ג לאדם בממוצע.

התרופה, שבמקור מסייעת לטיפול בסוכרת, פועלת על הקולטנים להורמוני השובע המופרשים במעי,GIP  ו-GLP1 – הורמונים המאיטים את התרוקנות הקיבה ומשפיעים על מנגנון השובע במוח. התרופה אושרה עבור מי שסובל מהשמנת יתר, עודף משקל ומחלות הקשורות לכך כמו סוכרת, יתר לחץ דם ושומנים בדם.

הטיפול גרם לתופעות לוואי כמו בחילות והקאות, שלשול, עצירות ואי-נוחות בבטן. אין להשתמש בה בקרב מי שבמשפחתם היסטוריה של סרטן בלוטת התריס.

השמנה חולנית אצל גברים מעלה הסיכון לסרטן המעי הגס

ד"ר רז הגואל, מנהל המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה: "הטיפולים התרופתיים בהשמנה הפכו להיות כלי חשוב ומרכזי בארסנל הכלים לטיפול במחלה. אישור התרופה על ידי ה- FDA  מהווה בשורה אמיתית לקידום תחום הטיפול בהשמנה באמצעות תרופות ומהווה צעד משמעותי קדימה. מספרי הירידה במשקל באמצעות תרופות מתקרבים בצעדי ענק למספרי הירידה באמצעות ניתוחים - ומאפשרים להילחם בתופעת ההשמנה שמהווה את אחת הבעיות המרכזיות בעולם הבריאות.

ד"ר רז הגואל, צילום: קרדיט: רויטל טופיול

"התרופות הן אינן קסם - אך השינוי באיזון מנגנוני הרעב והשובע, בתוספת ליווי ותמיכה מקצועיים, מצליחים לייצר שינוי של ממש גם אצל אנשים שניסו אינספור דרכי התמודדות אחרות. אנו רואים את התוצאות של המהפכה בטיפול בהשמנה הלכה למעשה במרפאה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר