יגואר i-pace החשמלי מגיע לישראל וחונך קטגוריה חדשה. רכב הפנאי החשמלי, הוא הראשון מסוגו בישראל, כשבעתיד הקרוב יצטרפו אליו גם האודי אי-טרון והמרצדס EQC. שלושת אלו, ייענו לשאלה – האם הקהל הישראלי בשל לרכבי פרימיום חשמליים.
יגואר i-pace מונע באמצעות שני מנועים חשמליים, האחד מניע את הגלגלים הקדמיים, השני את הגלגלים האחוריים וכך מתקבלת כאן למעשה הנעה כפולה. נתון ההספק המשולב נאה ועומד על 400 כ"ס. גם נתון המומנט מכובד למדי, עם 71 קג"מ. עם הנעה כפולה והכוח המתואר נתוני התאוצה מרשימים. למרות משקל עצמי של 2.2 טון, יגואר מצהירים על תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש, מרשימה קצת פחות.
אבל העניין עם חשמל, הוא זמן הטעינה וטווח הנסיעה. יגואר מצהירים על טווח של 470 ק"מ וצריך לזכור שזהו נתון יצרן, כזה שמושג בתנאים אופטימליים ולא משקף שימוש יום-יומי אמיתי. בכל הקשור לזמן הטעינה, יגואר מצהירים שטעינה מלאה רגילה מושגת תוך עשר שעות. לעומת זאת הם מציעים גם אפשרות לטעינה מהירה, כזו שמאפשרת טעינה של 80 אחוז מהסוללות תוך 45 דקות. לפי היבואן המקומי עמדות טעינה מהירות כאלו יהיו זמינות גם בישראל.
כבר מגרסת הבסיס (SE) מציעה היגואר הזו לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע מרכזי (12.3 ו-10 אינץ' בהתאמה), מושבי עור מחוממים ומתכווננים חשמלית, מפתח-חכם, חישוקי 20 אינץ' ועוד. חשובים יותר הם אביזרי הבטיחות המתקדמים שנמצאים כאן הכוללים בין השאר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית ושמירה על הנתיב.
גרסת האבזור הגבוהה יותר (HSE) מוסיפה על אלו מתלי אוויר, חלון גג, תצוגה עילית ועוד. המחירים מתחילים ב-454,000 שקלים לגרסה הבסיסית ומגיעים עד ל-508,000 שקלים לגרסה מפוארת יותר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו