נטע אלחמיסטר, האישה שהצליחה לכבוש את העולם עם בגדי הים שלה, מתפנה לשיחה חשופה על החיים האישיים והמקצועיים. בהריון שני, עם מותג שמתפתח לשוק הילדים ופיוס מפתיע עם בר זומר, אלחמיסטר מספרת לערן סויסה בפודקאסט "סויסה + 1" איך היא מנהלת את חייה בין אימהות לעסקים. צפו! 👆
"ניסינו, והגיע מהר": הריון שני תוך חצי שנה
אלחמיסטר, שנמצאת בחודש השישי להריונה השני, מסבירה למה לקח כל כך הרבה זמן עד שפרסמה אותו. "בהריון הראשון היה לי סיכון, אז חיכיתי שהכול יהיה תקין לפני שפרסמתי". לדבריה, ההחלטה להיכנס להריון שני הייתה מודעת לחלוטין: "אני ורמי רצינו צמודים. התאהבנו באל-ים, וכשניסינו – נקלטנו מהר".
את יכולה לתאר לי את הרגע שבו את מגלה על ההריון הזה?
"הייתי עם חברה בבית שידעה שאני ורמי מנסים, אמרתי לה שעשיתי בדיקה לפני יומיים ויצא שלילי, ואז החלטתי להזמין בספונטניות בדיקה מה-Wolt. בדקתי שלוש פעמים, והפס היה חלש מאוד, על הגבול. אחרי כמה שעות עשיתי טוב ויצא פס מובהק. הייתי מופתעת והחלטתי גם להפתיע את רמי בעלי. בבוקר הוא קם לאימון והבאתי לאל-ים, הבן שלנו, את הבדיקה בתוך שקית סגורה, ואז צעקתי בבית 'רמי בוא דחוף אתה לא מבין מה קרה', הוא נבהל ואז ראה את אל-ים מחזיק את הבדיקה והיה בהלם, התרגש ושמח".
אנחנו יודעים אם זה בן או בת?
"אני יודעת, אתה מוזמן לנחש".
"הגוף שלי הוא חלק מהעבודה"
כדוגמנית, הגוף הוא כלי עבודה מרכזי בחייה של אלחמיסטר. "בהתחלה חששתי מהשינויים של ההריון, אבל גיליתי שאני אוהבת את הגוף שלי דווקא עכשיו. אני מרגישה יותר נחשקת ושלמה עם הנשיות שלי".
כמה זמן אחרי הלידה היית בחדר כושר?
"אחרי חודש בערך, הרגשתי שחזרתי לעצמי. יחסית די מהר, מאוד עזרה לי השמירה על התזונה בגלל הסכרת בזמן ההריון, כושר ממלא אותי ברמה הנפשית".
למה עדיין לא חשפת את אל-ים הבן שלך?
"זאת שאלה, האמת שאין לי תשובה לזה, אין לי גם התנגדות לזה, אנשים צילמו אותו בגינה כמה פעמים, אני לא נלחצת בזה ולא מתעסקת בזה, אני גם לא מאמינה בעין הרע. זה יקרה בהמשך, אין לי באמת סיבה לא לחשוף
נראה לי שפשוט נוח לי שזה יישאר ככה".
מותגי ענק ושאיפות גדולות
המותג "בננהוט" חוגג עשר שנים וממשיך לצמוח לשווקים חדשים. אלחמיסטר מספרת על ההתחלה הצנועה: "התחלנו מבדים שקנינו בנחלת בנימין. לא היה לנו ניסיון או ידע – רק תשוקה לבגדי ים". היום המותג נמכר גם בחנויות כמו אורבן אאוטפיטרס ומיי טרזה.
היתה לך פנטזיה כזאת להלביש סלב בינלאומי?
"אני חושבת שכל סלב עולמי הוא פנטזיה, כי בסוף אני ונועה מאוד חולמות בגדול, רוצות להגשים את עצמנו בחו״ל ולהגיע למקומות כאלה. זה לשים איזשהו חותם שיש לברנד שלנו. קנדל ג׳נר לבשה 'בננהוט', גניפר לופז, אירנה שייק, היילי ביבר, שלחנו גם לקייטי פרי לקליפ שלה".
כל אלה אנשים שכבר לבשו?
"כל אלה אנשים שגם קיבלו, לאו דווקא עדיין לבשו. חלק גם לבשו. ראינו את גינפר לופז בקליפ שלה ואת קנדל יש עוד רשימה של סלבים".
מי הכי ריגש אותך?
"אני חושבת שקנדל ג׳נר הייתה המפורסמת הראשונה הכי גדולה שלבשה 'בננהוט'. ההתרגשות הייתה לא נורמלית".
בחו״ל אתן מוכרות? או רק דרך האתר?
"בטח, יש לנו שואו רום בניו יורק. לפני ארבע שנים נכנסנו לשם וכל כמה חודשים אנחנו מציגות קולקציה עתידית והקניינים מגיעים ובוחרים את מה שהם רוצים לקולקציה. יש לנו קולקציה שנמכרת ברבולב, בנוסף יש לנו במיי טרזה קולקציית קפסולה שהם מעצבים איתנו ביחד עם המעצבים שלי לפי הדרישות שלהם. בגלל זה אני אומרת 'בננהוט' זה ביג, ואנשים לא כל כך יודעים על זה כי אני לא מתעדת את זה. נכנסנו גם לאורבאן אאוטפיטרס העולמי. גם בחופים של ניקי ביץ' יש חנויות שגם מחזיקות 'בננהוט', יש גם מלא חנויות במיאמי ובכלל בארה״ב בבוטיקים יוקרתיים שמחזיקים 'בננהוט'״.
אבל המרכז זה בארץ?
"האמת שלא, היום זה 50:50. 'בננהוט' היום זה מותג בינלאומי. אני לפעמים נמצאת בחו״ל בטיולים ומזהים אותי מ'בננהוט' אפילו לא ישראליות".
אחת לכמה זמן יש ביקורת על המחירים.
"תמיד יש את הביקורת. בסופו של דבר אנחנו מותג, בנינו את השם הזה יש מעבר לתג מחיר בסוף המון, המון הוצאות שאנשים לא יודעים איך עסק עובד, ובפן העסקי זה חלק מהמחיר, והכל תלוי איך אתה מסתכל על זה, אם אני משווה את עצמי למותגים בינלאומיים אנחנו יחסית זולות, למותגים הישראלים אנחנו יקרות אבל זה המותג ולכל אחד יש תג מחיר".
המחירים בארץ ובחו"ל אותם מחירים?
"כן אולי יש אתרים מסוימים שהמחירים קצת שונים, אבל פחות או יותר או מחיר".
עסקי קוסמטיקה ומותג אישי
בנוסף לבגדי ים, אלחמיסטר הקימה את מותג הטיפוח "ביי נטע" עם חברת "לילית קוסמטיקס". לדבריה, השוק שלה מתרחב כל הזמן: "התחלנו עם מוצרי שיזוף ועברנו לאיפור ושיער. השאיפה היא להיכנס לספורה ולהמשיך לצמוח".
כמה זמן את כבר עושה את זה?
"שלוש שנים, זה באמת התחיל מרעיון וכשפנו אליי מחברת לילית, והם אמרו לי שהם חושבים שאני נמצאת במקום שאני יכולה לבנות מותג משלי ולעשות ברנד בינלאומי. מצד אחד הייתי בדילמה כי יש לי חברה שאני פרזנטורית שלה ואני עובדת ומרוויחה ונוח לי, ואחרי כמה פגישות והתייעצות יחד עם אבא שלי, החלטתי שזה מתאים לי, וזאת הייתה ההחלטה הכי טובה שעשיתי בחיים. גם מבחינת חיבור למשפחה של לילית ורמת המוצרים, רמת האיכות והבקרה שם מעבר לחלומות שלי, הכל נמדד בפינצטה הכל מדויק וקורה. אם ב'בננהוט' אני בניתי יחד עם נועה את העסק, אז פה מהרגע הראשון הייתה תוכנית והכל היה מסודר וראינו את העתיד. זה בעצם אחד המהלכים הכי גדולים שלי. התחלתי ממוצרי שיזוף - זאת היתה נקודה שלא התעסקו בה בישראל, ובאמת צלחנו את השוק של השיזוף וזה באמת נהיה 'ביי נטע'. גדלנו, ואז הגיע האיפור ועכשיו המוצרי שיער, כל קטגוריה שאנחנו מפתחים תהיה עולם ומלואו".
"החיבור עם בר זומר חזר להיות מדהים"
בעניין הסוכן לשעבר, שי אביטל, שמואשם בעבירות מין ותובע את "לילית קוסמטיקס", אלחמיסטר מסבירה: "אני לא קשורה לתביעה, אבל התבאסתי על חשיפת ההסכמים. מאז הפרשה אין שום אינטראקציה בינינו, ואני סומכת על המשטרה שתעשה את העבודה".
על היחסים עם בר זומר, שבעבר היו מתוחים, היא מספרת: "היה קצר עסקי שהתחיל בגלל שי אביטל, אבל מאז שחזרנו לדבר הכול מדהים".
מה קרה שם?
"בר ואני היינו חברות טובות, ויצא משהו בפן העסקי עם העסק שלה והעסקי שלי, ששי אביטל היה שם באמצע, וזה גרם לקרע מסוים שעד היום היא ואני לא מבינות מה קרה. כשאנחנו מדברות על זה אנחנו צוחקות".
איך חזרתן לדבר?
"היא נכנסה להריון ושלחתי לה הודעה ובירכתי אותה, אמרתי לה שחייבות להשלים פערים ולדבר, נפגשנו בבית קפה 5 שעות, כאילו כלום לא קרה, חזרנו להיות חברות טובות כאילו כלום, בר מרגישה לי בית".