הישראלית הראשונה של ויקטוריה'ס סיקרט

צפו: סאן מזרחי שוברת שתיקה ותקרות זכוכית עם כנפי ויקטוריה'ס סיקרט – "זה חלום שלא האמנתי שאשיג". ומה אמרה לה ג'יג'י חדיד?

סאן מזרחי וערן סויסה באולפן "סויסה + 1"

הדוגמנית הישראלית סאן מזרחי הגשימה הלילה את החלום הגדול שלה והפכה לישראלית הראשונה שצועדת על המסלול הנחשק של ויקטוריה'ס סיקרט. מזרחי, שעדיין מעכלת את הרגע, מספרת בראיון לפודקאסט "סויסה + 1" על הדרך המפתיעה שהובילה אותה למעמד ההיסטורי הזה. ולא תאמינו מה ג'יג'י חדיד אמרה לה מאחורי הקלעים. צפו! 👆

חמישה ימים בלבד לפני הרגע המכונן, סאן מזרחי, הדוגמנית הישראלית שנמצאת בעיצומה של קריירה בינלאומית, פתחה את הלב מול המיקרופון של ערן סויסה בפודקאסט "סויסה + 1". "‏אני מתרגשת. זה חתיכת דבר. ‏לא חשבתי שאני יכולה להתעלות על מה שעשיתי עד היום. ויקטוריה'ס סיקרט זה מבחינתי משהו לא מציאותי, בגדר חלום שהוא לא בר השגה", היא אומרת.

איך זה עבד? קיבלת מייל מהסוכן שלך?

"‏ידעתי שאני אופציה, והרגשתי שאני הטייפ. הלכתי לקאסטינג בשבוע האופנה האחרון בניו יורק, ‏והגעתי ישירות כבר לשלב השני של האודישנים, שהיו בהלבשה תחתונה. נכנסתי למלהק הראשי ויחד איתי היו המון בנות מאוד מוכרות, כמו לילה מוס ורומי סטריג׳, אלה דוגמניות שכבר היו מלאכיות בעבר והן נבחנו יחד איתי".

כמה אנשים ישבו מולך באודישן?

"‏וואו, היו שישה אנשים שישבו כמו בפאנל בחדר ממש קטן. בפעם הראשונה זה ממש הביך אותי, כי את נבחנת על הגוף שלך באופן מאוד מדויק. בפעם השנייה כבר הרגשתי שאני יכולה לרוץ בחדר בביטחון".

ומתי קיבלת תשובות?

"הייתי בפריז, ואז הסוכן שלי מניו יורק פתח קבוצת וואטסאפ איתי ועם הסוכן מהארץ, וכתב לנו שהמלהק הראשי אמר שאני 90% בפנים. שמחתי והתרגשתי מאוד, אבל עד שלא אהיה על המסלול אין לדעת. אגב, עדיין לא סיפרתי ממש לכולם".

קרה לך פעם שהתקבלת לתצוגה וביטלו אותך בדקה ה-90?

"‏כן, הייתי אמורה לפתוח את התצוגה של ורסצ׳ה, וזה היה אמור להיות ביג. בגלל שביטלו אותי זה גרר דחיות של עבודות עתידיות שלי, אבל היום אני יכולה להגיד שזה היה ממש לטובה".

סאן מזרחי על המסלול של ויקטוריה'ס סיקרט, הלילה, צילום: צילום מסך: ויקטוריה,ס סיקרט, יוטיוב

לא אוכלת לפני התצוגה, אבל לא מתאמנת בטירוף

בעוד שרבים אולי היו מצפים ממנה להיכנס למשטר אימונים נוקשה, מזרחי חושפת שהיא לא מתכננת שינויים קיצוניים. "‏אני לא הולכת לעשות יותר ממה שעשיתי עד עכשיו. הם כבר קיבלו אותי באודישן עם הגוף הזה. אני לא מרגישה שאני צריכה להיות יותר טובה מזה, אני אפילו מתאמנת קצת פחות לאחרונה, לא במכוון. אני גם אוכלת מה שבא לי".

עד 2019 זה היה חלום של כל דוגמנית לצעוד על המסלול של ויקטוריה'ס סיקרט, ואז התחילה עליהם המון ביקורת על דימוי גוף. נעצרו להם אפילו המכירות.

"נכון, הדוגמניות היו מראות את השגרה שלהן, היה נדרש מהן לעמוד באיזה שהם סטנדרטים. אני אהיה כנה, אני לא נשקלת ולא נמדדת. רק אם אני לובשת משהו צמוד בתצוגה, או אם רואים לי את הבטן, אז אני לא יאכל דקה לפני התצוגה".

זה היה ככה תמיד?

"‏ממש לא. היתה לי תקופה שעליתי וירדתי במשקל, ‏והיום אני בטיפול רגשי של פסיכותרפיה הוליסטית, זה כמו פסיכולוג שקיימות בו גישות של מזרח ומערב.

זה מאוד עזר לי בכל מיני תחומים, בעיקר עם אכילה רגשית. עד לפני שהתחלתי לדגמן לא היה לי את עניין הבולמוסים והדיאטות. בתחילת הדרך שלי הייתי מאוד לבד ובודדה, האוכל היה הפיצוי. היום אני לומדת לאכול לפי מה שהגוף שלי צריך ולפי מה שהנפש צריכה, בלי לכעוס על זה".

‏העירו לך פעם על המשקל?

"בתקופה הכי פחות רזה שלי פתחתי את התצוגה של ג׳קמוס, ‏ואז הסוכנים שלי אמרו לי שעליתי טיפה במשקל וצריך קצת להתאזן, הם אמרו את זה מאוד מאוד בעדינות ובנימוס. עוד לפני שהם חייגו ידעתי שזה מה שהם הולכים להגיד, כי אף פעם לא הייתי במשקל הזה וידעתי את זה. בגלל זה לא נעלבתי. העולם הזה דורש משהו מסוים. היום אני בטוחה בעצמי ואני מקרינה את זה החוצה".

את מתאמנת?

"יוגה ופילאטיס, פחות אימוני כוח ואירובי. אני לא דוגמנית חטובה".

אני ראיינתי אותך פעם ל"ישראל היום", ודיברנו על קווים אדומים, והלבשה תחתונה היה קו אדום. איך זה מסתדר עם התצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט?

"‏הערכים שלי השתנו מאז, וזה בסדר. אני יודעת שתמיד אמרתי שזה לא עניין ההלבשה תחתונה כמו שזה איך שאני מרגישה בבגד. אם אלבש משהו פרובוקטיבי שאני פחות מתחברת, ייראו את זה עליי. המלהק של ויקטוריה'ס יודע שעדיין יש לי גבולות. כל מותג שרוצה שדוגמנית שלו תמכור את הבגד, ‏רוצה שהדוגמנית תרגיש בנוח להציג אותו".

סאן מזרחי מאחורי הקלעים של תצוגת ויקטוריה'ס סיקרט, צילום: REUTERS/Andrew Kelly

תצוגת ויקטוריה'ס סיקרט חוזרת – וגם ג'יג'י חדיד

במיוחד השנה, החזרה של תצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט אחרי הפסקה של חמש שנים מייצרת הרבה רעש תקשורתי, ומזרחי מספרת שהיא תצעד לצד שמות גדולים כמו ג'יג'י חדיד. "יצא לי לצעוד איתה", היא אומרת. "יודעים שאני ישראלית, אבל אני לא יודעת אם היא ספציפית יודעת, למרות שאנחנו עובדות עם אותם המותגים. אם נוציא מהמשוואה את זה שהיא נגד ישראל, אז היא מאוד נחמדה. היא ניגשה אליי בתצוגה של ז׳קמוס ואמרה לי שאני נראית נהדר והחמיאה בטירוף".

יש עניין סביב זה שאת ישראלית?

"לאחרונה זה עולה, אני מקבלת הרבה הודעות מתעניינות. ‏הייתה לי שיחה עם זוג דוגמניות בפריז, אחת מהן הולנדית, ששאלה אותי שאלות כשהיא שמעה שאני ישראלית וניהלנו שיחה. ניסיתי להסביר לה על המצב במדינה, גם בכיתי תוך כדי. כששואלים אותי זה נעשה מאוד ברגישות, זה לא מגיע לוויכוחים סוערים".

מה סאן בת ה-10 הייתה חושבת על סאן הנוכחית?

"שאלה קשה, אני חושבת שהיא לא הייתה מאמינה. זה בכלל לא היה בתכנון, בחיים לא חשבתי שאהיה דוגמנית".

יש שאיפות אחרי ויקטוריה'ס סיקרט?

"‏לא עבדתי עדיין עם כל המותגים וכל המעצבים. אני עושה המון היי פאשן ואני רוצה לעשות גם ביוטי. מניחה שויקטוריה'ס יפתח אותי לעוד הרבה מקומות.

"אני לא מכוונת מטרה בקריירה, אני זורמת. עכשיו אני בשלב שבא לי להכניס את סאן הבנאדם בסאן הדוגמנית, ולהראות עוד פיסות. לא יודעת עדיין באיזה ביטוי".

עוד סויסה + 1