"שנת שליחות": הזמרים מסכמים שנה

לרגל ראש השנה, האמנים המובילים בישראלים מסכמים שנה של מוזיקה, יצירה ומלחמה. צפו

האמניםעל השנה המורכבת במוזיקה | ראיון: עומר איסוביץ', צילום: עידן כהן גברא

ראש השנה העברי הוא זמן להסתכל על השנה החולפת ועל השנה שעתידה להגיע. אחד הדברים הבולטים שליוו את השנה המורכבת הזו הוא המוזיקה: משירי המלחמה והזיכרון ועד להתגייסות הנרחבת של הזמרים עבור אנשים שהמוזיקה שלהם היוותה מעט נחמה עבורם ברגעים הקשים. בשיחה עם "For Real" במסגרת המצעד הישראלי השנתי של "ישראל היום" ותחנות רדיו דרום, רדיו חיפה, גלי ישראל, רדיו 105.FM ורדיו חמאש אילת 102FM הזמרים הבולטים בישראל שיתפו על השנה שלהם.

נס וסטילה, הלהיט הכי גדול שלכם השנה, "חרבו דרבו", הגיע מהמקום הכי קשה שלנו כעם.

"אני אהיה כנה ואגיד שזה הרגיש לי בהתחלה באיזשהו מקום קצת לא נעים" משתף סטילה בגילוי לב. "דיברתי על זה גם עם נס, המנהלים והחברים שלנו, שהאם יכול להרגיש שאנחנו עושים פה הצלחה על חשבון אסון מאוד גדול שקרה במדינה? אבל בסוף כשאני מתחבר לאמת הפנימית שלנו, עשינו את השיר הזה מהכאב שלנו ומהכאב של העם שלנו. סבלנו בעצמנו ובגלל זה השיר יצא מהמקום הכי אותנטי שיש. זה הרגיש כמו הדבר הנכון".

נס וסטילה, צילום: ניר אמיתי

"יש פה כל כך הרבה צער וייסורים קשים שעברנו, שהלוואי ולא היו" מספרת אודיה. "אני מרגישה שנפלה בחלקי זכות פסיכית להיות נקודה קטנה של תקווה לאנשים, שהשירים שלי משמחים או מרגישם אותם, או להבדיל להספיד אנשים שהלכו. יצא לי גם לעשות שיר לזכר חייל שנפל וגם לזכר אחות של חברה שנרצחה בנובה. אני לא יכולה לקרוא לזה נקודת אור, אבל אני יכולה להגיד שניסיתי לתת את מה שאני יכולה לתת. וזו טיפה של תחושת שליחות או עשייה כלשהי, לצד הדברים הקשים שעברנו".

אודיה אזולאי, צילום: טל עבודי

בשיחה עם אייל גולן גם הוא הסתכל על הדברים הטובים שקרו השנה לצד הקושי הרב: "להופיע בבלומפילד חמש פעמים השנה היה מדהים עבורי. בשנה הבאה אפשר לצפות לדברים טובים, עוד הופעות ושירים חדשים. שאמשיך לשיר, לשמח ולאחד את עם ישראל".

אייל גולן בבלומפילד, צילום: ניר אמיתי

דווקא במהלך השנה המורכבת, זו הייתה שנת הפריצה של ששון איפרם שאולוב: "אני רואה את החלום שלי מתגשם ואת הקהל שמגיע לתמוך בי. זה הדבר הכי מדהים שאני יכול לבקש. הטוב שהיקום נותן לי הפתיע אותי". כששאלנו אותו על מה אפשר לצפות ממנו לשנה הבאה הוא השיב ש"אני לא יכול לנבא מה יהיה. אבל יהיה טוב".

ששון איפרם שאולוב, צילום: שי פרנקו

נושאים חמים