יהודית על יעל שלביה: "רזון קיצוני"

יעל שלביה עוררה סערה גדולה ברשת החברתית כשפרסמה סדרת תמונות שבה הציגה את גופה הרזה. יהודית באומן שנחשפה לצילומים, פרסמה תגובה מעל קבר בתה שמתה ממחלת האנורקסיה

באומן מדברת על הרזון של יעל שלביה

אמש (רביעי) פרסמה הדוגמנית ובת זוגו של הזמר עומר אדם יעל שלביה פוסט בחשבונה באינסטגרם בצירוף סדרת תמונות שלה, ועוררה ביקורת גדולה בקרב העוקבות על הרזון שהציגה באותם צילומים.

מי שהצטרפה לגל הביקורת והוסיפה הערה משלה לשלביה היתה יהודית באומן, שכזכור שכלה את בתה קארין באומן אחרי מאבק ממושך במחלת האנורקסיה. באומן צילמה סרטון מעל קברה של בתה שבו היא מדברת על סבלה, ומעבירה מסר חשוב.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Yael Shelbia (@yaelshelbia)

"יפה מאוד, אבל לא הייתי בוחרת אותה לדוגמנות עם הרזון הזה. לא מהווה דוגמה לנערות ובחורות צעירות", כתבה אחת הגולשות בעשרות התגובות שהצטברו בפוסט של שלביה. "יפהפייה, אך רזה כמו גבעול", למה הרזון הזה?", "את רזה מדי, זה לא בריא, יעל", הוסיפו אחרים.

יעל שלביה, צילום: מתוך אינסטגרם

הביקורת כאמור, לא נעצרה רק בטוקבקים, והגיעה גם מכיוונה של יהודית באומן. "קראתי היום את הכתבה במקרה על יעל, על הרזון הקיצוני שהיא נקלעה אליו", אמרה באומן מעל קברה של קארין. "אני לא יכולה לומר מה אמת ומה לא, אבל בכללי אני יכולה לומר לכם שאין יותר גרוע מהמחלה הזו. אני פונה לכל הבנות שבאמת לא מצליחות להאמין שהקדוש ברוך הוא בנה את הגוף כמו שהוא והן צריכות לקבל את עצמן כמו שהן – תראו בנות לאן אני הגעתי ולאן קארין שלי הגיעה.

"תראו את הקבר הזה, שקארין שוכבת מתחתיו במקום ליהנות מהחיים, לטייל, להתחתן, להביא ילדים. המחלה הרגה אותה, האנורקסיה גמרה עליה ועליי. אני כל יום חמישי פה, משקה את העציצים, מנקה את הקבר. אל תעשו את זה, אל תלכו לזה!

"זה לא שווה את זה, בנות. בנות, בנים, כל מי שלוקה בהפרעות אכילה. לא שווה בשביל קילו שניים שכל הסוכנויות וכל האחרים אוכלים ונהנים והבנות מרעיבות את עצמן ומגיעות למצב של... בסופו של דבר אם הן לא מפסיקות ולא מטפלות בתופעה הזאת, תראו לאן הן מגיעות. זו אחת הדוגמאות הכי ברורה שיכולה להיות.

"אני מבקשת מכן, לא להגיע למצב הזה. אני אימא שכולה. כל יום אני יותר שכולה משכולה. למרות שאני הולכת עם שימי, ואהבה, הלב מת. אל תגרמו להורים, לאימהות שלכן להגיע למצב שגם הן כבר לא חיות. אז בבקשה, קבלו את עצמכן כמו שאתן, אתן יפות ולא חסר לכן שום דבר. כל עוד שאין מחלה פתולוגית של השמנה או משהו שבאמת מזיק - תעזבו את זה, תשתחררו, תאכלו נכון ותאכלו בריא, אבל תאכלו".

נושאים חמים