כמה מיליונים הפסידה נועה קירל?

הפסד של 4 מיליון ש"ח: הביטול של נועה קירל עולה ביוקר

לא עוצרת. נועה קירל במסיבת העיתונאים בפארק הירקון. צילום: משה בן שמחון

גורמים בתעשיית המוזיקה מעריכים: ביטול ההופעה של נועה קירל גרם למפיקיה הפסד של כארבעה מיליון שקלים.

הבוקר הודיעו הזמרת נועה קירל וחברת ההפקה "לייב ניישן" על ביטול מופע הענק שתוכנן לה מחר (חמישי) בפארק הירקון - הודעה אחת שמאחוריה יש הרבה מאוד כסף. בניגוד למופעי פארק של זמרים אחרים, שמפיקים בעצמם את המופע, המופע של נועה קירל נמכר ל"לייב ניישן" של "בלוסטון" בתמורה לסכום שישולם לזמרת. על-פי הערכות מדובר בהפסד של בין שלושה לארבעה מיליון שקלים שהושקעו במופע, בחזרות, בהכנות, בהפקה, בשיווק ובימים האחרונים - גם בהקמות.

איפה הכסף?

תוכן החוזה בין קירל ל"בלוסטון" לא ידוע, אך גורמים בתעשייה סבורים שהזמרת לא תדרוש או תקבל את הכסף שהיתה אמורה לקבל עבור המופע. קירל וההפקה לא חיכו לביטול רשמי מטעם פיקוד העורף - וזה לא מקרי, נוכח העובדה שבזמן מלחמה אין ביטוח על מופעים.
לעומת זאת, במופע של ברונו מארס שהתקיים בישראל באוקטובר שנה שעברה כן הוחזרו הכספים. הסיבה: המלחמה פרצה בין המופע הראשון שלו למופע השני. המופע הראשון הרוויח, והמופע השני שבוטל כוסה על ידי הביטוח.

"הטעות המרכזית של ההפקה היתה כשראו שהחזית בצפון מתחממת ולמרות זאת נכנסו להקמות", אומר אחד המעורבים. "כל עוד המלחמה היתה בעזה ולמדנו עוד איכשהו להתמודד איתה, מילא, אבל הצפון זה סיפור אחר וההתעקשות היתה מיותרת".

"היה חשש שיגידו שהיא לא מכרה כרטיסים וזו אחת הסיבות לביטול היחסית מאוחר", גילה גורם בהפקה. "עד שכבר הבינו שממש אין ברירה ושיגידו מה שיגידו".

נושאים חמים