אלין כהן עושה חשבון נפש

אלין כהן וערן סויסה נפגשים כדי לדבר על הסקופ ששינה לה את החיים – ומה היא חושבת על העיתונאי שגרם לה להמיס את השפתיים

חשבון נפש: אלין כהן וערן סויסה

אלין כהן, אחת המשפיעניות הגדולות בישראל, עברה תקופה לא קלה כשנחשף השקר שלה לגבי השפתיים שהיו הסמל המסחרי שלה. אחרי שנים בהן טענה שהן טבעיות, הידיעה שהשפתיים שלה עברו עיבוי התפוצצה ברשתות, ואלין נשברה. כהן מצאה את עצמה במרכז סערה תקשורתית.

בפודקאסט "חשבון נפש" עם ערן סויסה, היא חושפת לראשונה את הכעס על עצמה, ואת ההחלטה להמיס את השפתיים. צפו!

"הייתי עם חוסר ביטחון ענק"

אני מקבל ידיעה שהשפתיים שלך לא טבעיות, אחרי שבמשך שנים את אומרת שהן טבעיות, ואני מחליט לפרסם את זה, את זוכרת את הרגע הזה?

״וואו, זה היה אחד הרגעים הכי משמעותיים בקריירה שלי, אבל בעיקר בפן האישי, זה היה רגע מאוד מטלטל עבורי. התחלתי בגיל צעיר והתקשורת תמיד הרימה לי ופתאום להיות בצד השני היה מאוד קשוח. אני זוכרת שראיתי את הפוסט הזה צרחתי בבית, נכנסתי לרכב ונסעתי לים לבד".

ומה עובר עלייך שם?

״אמרתי לעצמי, איזה ילדה מטומטמת ומה עשית, מאוד כעסתי על עצמי. המשפחה שלי ואני ידענו שעשיתי שפתיים ובזמנו, כשעשיתי את זה ההורים שלי אמרו לי שאם ישאלו אותי אם עשיתי שפתיים אז להגיד שכן ולא לשקר".

ולמה באמת לא סיפרת?

״הכל התחיל באיזה ראיון שעשיתי, והמראיינת שאלה אותי בצורה כל כך ישירה וחסרת רגישות על השפתיים, וזה עיצבן אותי, אז האינסטינקט הראשוני שלי היה להגיד שלא, לא עשיתי. באותה שנייה כל מה שעבר לי בראש זה מה עשית, לאיזה פינה הכנסת את עצמך. בשלב שאתה פרסמת את זה, כבר הייתי במצב שאני מתחילה להבשיל עם עצמי לחשוף את זה. הייתי מאוד פתוחה בערוץ היוטיוב שלי, והתחלתי להיחשף לאט לאט, התחלתי להוריד מסיכות ולהראות עוד ממני והרגשתי שאני עוברת איזה תהליך.

"עשיתי שפתיים כי הייתי עם ילדה עם חוסר ביטחון מאוד גדול. מגיל קטן הייתי שמה עדשות ושכבות של איפור בגלל אקנה מאוד קשה, והתאונה שעברתי, שבעקבותיה נהייתה לי צלקת משמעותית, ורק חיפשתי איפה למצוא את הביטחון הזה. וככל שהתפרסמתי, וראיתי שבנות לוקחות ממני השראה ורואות בי סוג של מודל לחיקוי, אז האגו שלי גדל, אבל אני עדיין הייתי ילדה וכנראה שלא ידעתי איך להכיל את זה, ורציתי להאמין שיש לי ביטחון - אבל זה לא היה אמיתי, זה לא בא מהבטן".

אלין כהן. השפתיים היו סימן ההיכר, צילום: אפרת אשל

המשבר שהוביל לשינוי

איך כל הסיפור הזה נראה מהצד שלך?

״נפתח באינסטגרם עמוד בדוי שכל מטרתו היתה לפגוע בי. דיברו על השפתיים, ואמרו שהשתמשתי במותג בשביל השפתיים, ועל עוד מיליון דברים לא אמיתיים. רוב הפוסט שלך התבסס על מה שהעמוד הזה כתב, שדרך אגב אני עד היום לא יודעת מי כתב את זה, יכול להיות שזאת ילדה שפגעתי בה כשהייתי ילדה, או בחורה שיש לה מותג איפור והיא לא מרוצה מההצלחה שלי. חלק מהדברים שאתה כתבת היו ללא ביסוס, ועבר לי בראש שאוקיי, אתה עיתונאי שאני מאוד מחזיקה ממנו, שביסס את מעמדו בתעשייה שנים על גבי שנים, אז למה הוא מתבסס על זה? וזה חרה לי".

מסקרן אותך לדעת מי עומד מאחורי העמוד הזה?

״מצד אחד זה מעניין אותי, אבל מצד שני זה כבר לא מעניין כי זה כבר נחלת העבר וכבר לא רלוונטי. אני כן רוצה לנצל את הבמה הזאת וגם לומר לך תודה. בזמנו היית האדם שהכי שנאתי בעולם, אבל היום אני מודה לך שבאיזשהו מקום העמדת אותי בסיטואציה הלא פשוטה הזאת, וגרמת לי להתעמת עם עצמי והובלת אותי לתהליך טוב עם עצמי".

איך את רואה את החיבור בין הפרסום של הידיעה לבין ההחלטה שלך לקחת הפסקה?

״הידיעה הזאת גרמה לי לחשוב מה אני רוצה בחיים, איזה מסר אלין כהן רוצה להעביר לילדות. בסופו של דבר, אני יודעת שיש לי אחריות גדולה מאוד ברשתות החברתיות, כלפי הבנות והחברות שעוקבות אחריי, וגם כלפי עצמי, מי אני כבן אדם. היה לי המון כעס על עצמי שהובלתי את עצמי לדרך הזאת, וחד משמעית הייתי נוהגת אחרת, אבל עם זאת זה חלק מהדרך שלי ואני לא יכולה לא לראות בזה מן מכה חזקה שגרמה לי להתאפס".

אלין כהן, צילום: לי אגמון

ההחלטה להמיס את השפתיים

איך קיבלת החלטה להמיס את השפתיים שלך, שהיו סימן ההיכר שלך?

״זאת היתה ההחלטה הכי קלה שאי פעם קיבלתי. הכאב הכי כיף שהרגשתי, ונהנתי מכל שנייה בתהליך הזה, כי הרגשתי שאני מורידה מעצמי עול והגעתי למקום של נחת".

כמה חודשים אחר כך אני טס לחופשה ביוון וכל משפחת כהן איתי במטוס ואפילו היינו באותו מלון, ואז דיברנו על זה, את זוכרת את השיחה הזאת?

״אני זוכרת אותה מאוד. אני חושבת שהיתה לך בראש מן תדמית על המשפחה, ובטיול הזה גם אתה קיבלת מראה לפנים, שראית שאנחנו אמיתיים וזה מה שאנחנו מראים. אני כן זוכרת שפחדתי מהשיחה, אבל היתה שיחה מאוד טובה ומשחררת. ואני מרגישה שבורא עולם כיוון שיהיה לנו מן 'ירח דבש' ביחד ונוכל לדבר וללבן את הדברים וכל אחד יגיד את אשר על ליבו. האם אני חושבת שיכולת אז להיות יותר רגיש בזמן הפרסום? כן. האם אני מבינה את המקום והאחריות שלך כעיתונאי? כן חד משמעית - מה שלא הבנתי בזמנו".

היום, כשמראיינים אותך את אומרת את כל האמת?

״כן חד משמעית היום אני לא אשקר, למדתי את זה על בשרי שאין כמו האמת״.

לסיום, אני רוצה להגיד לך שאני לא מתנצל על פרסום הידיעה כי סה״כ זאת העבודה שלי, אבל אני כן מתנצל אם גרמתי לך עצב ולתקופה מבאסת.

״אני לגמרי סולחת, וזה מאחורינו".

נושאים חמים