משרד הבריאות נגד לירן כוהנר

המשפיענית עומדת במרכזו של פוסט חדש של משרד הבריאות, לאחר שהמליצה על טיפול בתא חמצן לעוקבותיה במקום הפועל ללא רישיון: "מעת לעת אנחנו מקבלים תלונות לגבי פרסומים כוזבים"

לירן כוהנר. צילום: אור גפן

לירן כוהנר פרצה לחיינו בתור מלכת יופי ומאז הפכה להיות משפיענית עם כמעט 300 אלף עוקבים, אותם שיתפה בסטורי כי עשתה סאונת קרח במכון בתל אביב. לצד תיוג המקום, שיתפה כי היא תחזור בפעם הבאה גם לטיפול תא חמצן במכון והשיבה לעוקבת ששאלה היכן נמצאה המכון המדובר.

אלא מסתבר כי בין מאות אלפי העוקבים הנאמנים של כוהנר נמצא גם משרד הבריאות ובעקבות הסטוריז של כוהנר אזהרה לציבור נגד שימוש בתאי חמצן ללא רישיון, תוך כדי פנייה ישירה ללירן עצמה:

"לירן כוהנר היקרה, אנו מניחים שלא ידעת, אבל טיפול בתאי לחץ שאין להם רישיון של משרד הבריאות הוא סכנה בריאותית ורפואית של ממש" נכתב בפוסט שעלה בחשבון האינסטגרם של משרד הבריאות: "הטיפול בחמצן רשום כתרופה לכל דבר, ויכול להינתן בפיקוח מעבר לשימוש בחמצן, הטיפול בתא לחץ רפואי בלבד כרוך בסיכונים לא מבוטלים ולכן מתקיים רק בפיקוח רפואי בלבד במקומות שקיבלו רישיון לכך ממשרד הבריאות. הטיפול עלול לפגיעה במערכות הגוף. לצערנו קיים "שוק שחור" של תאי לחץ הפועלים במחתרת. הטיפול במקומות אלו נעשה ללא פיקוח ועלול לפגוע בבריאות המטופלים ולסכן את חייהם".

במשרד הוסיפו: "מעת לעת אנחנו מקבלים תלונות לגבי פרסומים כוזבים טיפול רפואי בתאי לחץ עבור דיכאון, סוכרת, סרטן, פוסט טראומה, שיפור המערכת החיסונית, פיברומיאלגיה ועוד. חשוב לדעת שהמחלות האלה אינן כלולות בהתוויות המקובלות לטיפול בתא לחץ, ואין מידע מספק לגבי היעילות או הסיכון שעלול להיגרם מהטיפול...טיפול כזה יינתן רק לאחר שיקול דעת רפואי של מומחים בתחום ובליווי רפואי צמוד ובתא לחץ שקיבל רישיון של משרד הבריאות". 

את הפוסט סיימו במשרד הבריאות כשכתבו: "הפעלת תאי לחץ בניגוד לחוק עשויה להוות עבירה פלילית. משרד הבריאות פועל כל העת, יחד עם גורמי האכיפה על מנת לאתר ולסגור את תאי הלחץ שאינם חוקיים. חלק ממפעילי התאים טוענים שהתאים עובדים בלחץ מתון, נושא שאין לו ביסוס רפואי  ומהווה הטעייה חמורה של הציבור".

מטעמה של לירן כוהנר נמסר:
״תודה רבה לתשומת הלב החשובה של משרד הבריאות. חשוב לדייק ולציין כי גיא ואני הכרנו מתחם חדשני במרכז החויה האולימפית ששם במרכז את בריאות הגוף והשיקום לספורטאים. ביצענו טיפול קריותרפיה שעוזר לגוף להתאושש ממאמצים ופציעות ספורט וזאת בנוסף להרבה סגולות אחרות.
במתחם ישנם תאי חמצן בלחץ אטמוספרי נמוך בעל תו תקן ישראלי - ולא תא לחץ שאכן מתבצע בבתי חולים. השהות בתא החמצן מתבצעת אך ורק לאחר מילוי שאלון רפואי, תשאול, ובדיקה מקדימה על ידי רופא מוסמך שמלווה את כל התהליך. מיותר לציין כי מדובר במתחם חדשני עם המכשירים והטכנולוגיות הכי מתקדמות שיובאו מגרמניה עם כל התקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר״.

נושאים חמים