גל מלכה אחרי הלידה: "קשה לי מאוד"

עשרה ימים עברו מאז שהשחקנית הפכה לאימא בפעם הראשונה. היום היא מצאה זמן לכתוב את שעל לבה וחשפה התמודדות עם קושי גדול

גל מלכה בחדר לידה. צילום: צילום מסך מהאינסטגרם

שבוע וחצי אחרי שילדה את בתה הבכורה רות, השחקנית גל מלכה משתפת בפוסט חשוף באינסטגרם על האחריות הגדולה שהיא נושאת כעת על כתפייה, הקשיים באימהות הטרייה שלא משאירה לה זמן לעצמה, והכאבים הפיזיים שאיתם היא מתמודדת.

"לידה היא עוצמתית ועל אנושית. היא מחלקת את החיים ללפני ואחרי", כתבה מלכה. "היא טומנת בחובה את הלידה העצמית המחודשת שלי בתור בנאדם חדש. תשעה חודשים של המתנה והתבשלות והכנה מתרכזים לרגע אחד בו העובר מוכן לצאת אל העולם, להפיח בו את נשמתו וחייו ולהפוך אותי לאימא".

האחריות הגדולה

"המילה עוד מחלחלת בחלקי גופי ולא נתפסת מרוב העוצמה הגדולה שהיא מביאה איתה", התוודתה. "האחריות הענקית הזו שאני עוד מנסה להבין ולקחת תחתיי. שלא תפגע, שאעשה את הדברים נכון, שיהיה לה טוב, שאבין אותה בכל מלמול ובכל בכי. מהרגע שהיצור הקטן הזה יוצא כל מה שאני עושה וחושבת מבוקר עד ערב זה האם אכלה, נקייה, טוב לה. שום דבר לא מעניין חוץ מכל דקה שעוברת ואני מסתכלת עליה ומבינה שהדרך שלה לחיות לגדול ולהתפתח תלויה בי מאוד. חשבתי ותכננתי כל כך הרבה דברים בראש אחרי הלידה, אבל המציאות חזקה בכמה רמות וכשאני כותבת את המילה 'הורמונים' אני לגמרי מבינה מה היא אומרת".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Gal Malka (@galmalka)

חוסר מנוחה

בהמשך סיפרה מלכה על חוסר הזמן שיש לה להקדיש לעצמה, ועל הכאבים שמהם היא סובלת. "אני יושבת עכשיו בסלון, כותבת את המילים האלו ומסתכלת על רות ישנה במיטתה.
אחרי שאכלה, התקלחה, עם בגדים שמריחים ניחוחות, עם מוצץ שעבר סטריליזציה, ושמיכה נעימה מעל. ומסתכלת על עצמי. עם מכנס משש בבוקר, חולצה של בן גדולה שהחלפתי פעם אחת, החזה כואב, וההחלמה מהלידה עדיין לא הסתיימה"

גל מלכה ובעלה, צילום: אור גפן

קושי לצד שמחה

ומה בשורה התחתונה? "הלב שלם. הלב מאושר. אני שמחה", מכריזה מלכה. "והדיסוננס הזה הוא בלתי ניתן להסבר. קשה לי מאוד מצד אחד אבל מצד שני אני המאושרת באדם. אני יודעת שזה תהליך ואני מאמינה בעצמי שאעבור אותו. בעצמי ובבן, שבלידה הבנתי שהשם שלח לי אותו ובירך אותי בגבר שלא יכולתי לבקש בחלומות. תודה רות, שבחרת בי להיות אימא שלך".

נושאים חמים