"ממשיכה הלאה": מיכל אנסקי נפרדת

שופטת ריאליטי האוכל והיזמית נפרדת מהשוק שאותו הקימה. האם ימשיך לפעול בלעדיה?

מיכל אנסקי. צילום: אורן בן חקון

מיכל אנסקי הודיעה הערב (רביעי) בחשבונה באינסטגרם על פרידה משוק האיכרים בתל אביב, אותו ייסדה. בפוסט מרגש היא סיפרה על הגשמת החלום, על תקופת השגשוג, וגם על הקשיים הכלכליים.

"אני רוצה לשתף אתכם בתנועה שאני יוצרת בימים האלה בחיים שלי וחלק מהתנועה הזו מבקשת ממני גם להיפרד מחלק עצום בחיי, הבייבי שלי, שוק האיכרים של תל אביב ושוק הנמל", כתבה אנסקי מתחת לקטעי וידאו שלה מהשוק שאותו הקימה.

הגשמת חלום

"לפני כמעט שני עשורים, הגשמתי חלום, שוק של חקלאים ישראלים שמוכרים את התוצרת שלהם בעצמם, וללא שום תיווך (מעולם שוק האיכרים לא ״חתך קופון״ על מכירות של האיכרים) מה שנראה כמו חלום פסטורלי שקיים רק בחו"ל, סוף סוף התקיים אצלנו בארץ. ותקשיבו לי, אין בעולם כולו, תוצרת חקלאית משובחת איכותית, מגוונת וטעימה כמו שיש אצלנו בישראל. ביחד עם שותפיי היקרים, שיר הלפרן ורועי חמד, הצלחנו להפוך את החלום למציאות ולהביא את הטבע והתוצרת הכפרית הטריה, והאיכותית ביותר שיש לחקלאי שלנו להציע אל נמל העיר תל אביב ובזכותם, השוק ימשיך ויפעל כרגיל ועד שנה הבאה", הודיעה אנסקי.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Michal Ansky (@michalansky)

ההצלחה והכישלון

בהמשך כתבה על תקופת ההצלחה, שלאחריה הגיעו האתגרים. "לאורך השנים, השוק שגשג והצליח הודות למחויבות העמוקה שלנו לרעיון של שוק איכרים כעסק חברתי. גם בתקופות מאתגרות המשכנו להאמין בחזון שלנו ובחשיבותו של השוק לחקלאים ולקהילה. פעלנו תמיד מתוך אמונה בערך החברתי והקהילתי, ובחשיבות החיבור בין התוצרת המקומית למי שצורך אותה, מבשל אותה, וניזון ממנה בסופו של דבר. בשנתיים האחרונות, מתוך מחויבות עמוקה לחזון ולקהילה שיצרנו, לקחנו על עצמנו להחזיק את השוק מכיסנו הפרטי. עשינו זאת בשקט, כי האמנו שזו חובתנו המוסרית להמשיך ולקיים את הבית הזה לחקלאים ולצרכנים כאחד. זו הייתה זכות גדולה להוביל מיזם שהוא הרבה יותר מעסק - הוא בית לחקלאות הישראלית המפוארת ולאוהבי איכות וטריות"

ממשיכה הלאה

"היום אני משאירה את המוסד הזה ביד שותפיי המסורים כשאני גאה במה שהשגנו: יצרנו כלכלה מקומית קטנה ומפוארת, הבאנו חגיגה של טבע ואסתטיקה אל העיר, וחיברנו בין אנשים לבין המקור של האוכל שלהם - בעיני זהו הביטוי היפה ביותר למפגש, בתרבות האוכל", שיתפה. "אני ממשיכה הלאה, להתמקד בפרויקט חדש של ״אדמות מרפא״ - למען הריפוי שהמדינה שלנו מבקשת יותר מתמיד. בסיס העשייה נשאר אותו זהה: חיבור שבין אדם לטבע ולאוכל, אבל הפעם במימד נוסף, של ריפוי. החזון מתפתח ומתרחב, תוך שמירה על אותם ערכים שתמיד הנחו אותי - אהבת האדם, האדמה והארץ.​​​​​​​​​​​​​​​​ השוק תמיד יישאר חלק משמעותי בלבי, ונמל תל אביב שהיה עבורנו בית וגם ידע לתמוך בנו בתקופות קשות באופן שהלוואי שפלטפורמות נוספות יעשו עבור עסקים קטנים וחברתיים כמו שלנו".

מיכל אנסקי בנמל תל אביב, בקרבת השוק, צילום: מאיה באומל-בירגר

"השוק ימשיך ויפעל", הבהירה אנסקי רגע לפני שחתמה את דבריה. "ושותפיי מתכוונים להמשיך את מפעל החיים שלנו; אני מחזקת אותם ותמיד אהיה שם לתמוך ולתרום כל שידרש ועד להודעה חדשה, באופן רגיל עם תוצרת קיץ טרייה ומשובחת".

נושאים חמים